Kanske ska fundera ett par gånger innan du gör det. Nu är det inte jag som anlitat hantverkare, men vår hyresvärd. Dagens hantverkare saknar oftast det där finliret, den sista "touchen", för att det ska bli bra. Det ska gå fort så det där lilla extra blir lidande, eller så är det måååååååååååånga fika/rök pauser som man får betala för.

Vi flyttade in i en helt nyrenoverad/nybyggd lägenhet. Men rätt snart så upptäckte man att det där finliret saknades helt och hållet. Vita färgklickar här och var på klinkers golvet, silikon rester på nya torktumlaren, spackel här och var, fogen till diskbänksskivan kladdar än, bortskrapad färg från de vita listerna runt dörrar och golv. Kökslådorna som ska ha den där "anti-slå-igen-låds-bromsen" saknas på 3 av 6 lådor. I ett av köksskåpen saknas det hyllplan. Och handtagen till skåpen... tja... Ett har de dragit i en för lång skruv i så det sitter löst. Ett annat ser ut så här.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0222 (360x640).jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,0 KB
ID: 2345310

Och varför gör man så här? Varför inte passa in vinkeln???
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0225 (640x360).jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,6 KB
ID: 2345311

Hur snyggt är det med en massa små hål i dörrlisterna?
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0228 (640x360).jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,2 KB
ID: 2345314

Det känns liksom inte klart ovanför spisfläkten...
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0223 (640x360).jpg
Visningar: 1
Storlek: 123,6 KB
ID: 2345313

Undra hur länge de letade efter de saknande skruvarna till inner fönstren...
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0221 (640x360).jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,2 KB
ID: 2345312

Så... tja. Jag gör det nog hellre själv än anlitar hantverkare.

Skolfoto.
Ni har nog läst om de vars barn har blivit tok redigerade på sina skolfotobilder. Och inte är det billigt heller för den delen med skolfoto. Och för att ens få den där gratis kartan med småbilder, ja, då måste man beställa minst ett kort. Igår kunde jag äntligen beskåda bilderna på mina två barn. Dottern hade 4 bilder att välja på. Men huvudbilden som de valt till paketet, ja, där ser man ut som om man släppt en äggmök som luktade riktigt illa. De övriga tre bilderna satt hon i konstiga vinklar samt att hennes ögon täcktes av glasögonens övre båge. Förra året var hon på bilderna lika illa placerad samt dåliga bilder. Samma företag. Men vad fan... Och det slutade inte där! Sonens bilder var ok. Hade två bilder att välja mellan. Men vad har de då gjort?! Jo, hans grön, ljus grön och vit randiga linne är då svart, grått och vit istället!!! Duger inte ens kläderna längre utan att man måste redigera om dess färger! Nä dra åt helvete med skolfotograferingen!