Trött och sliten är jag... Händer mycket runtomkring som gör en helt slut i huvudet. Känner av fibron lite väll mycket just nu, men den försöker jag slå undan, inte tänka på den. Kommer få sota ordentligt för det känner jag.

Flytten blir av tidigare än tänkt. Flyttar redan nu i slutet av månaden. Hyresvärden har även kommit på att man skall hit och såga ner träd i början av september... Med tanke på hur måna dagar det tog för hennes att skära ner Björnlokor vill jag inte ens tänka hur lång tid det kommer ta att röja upp sly och träd runt gården. Det finns mer hon kommit på att man ska göra runt om kåken så nu vill vi ut fort som fan.

Detta resulterar i att jag släpat hem en massa banankartonger för att redan nu börja packa det som inte används. Har ingen lust att göra sådant strax innan flytt OCH göra en flyttstädning samtidigt. Någon jävla måtta får det vara.

Arbetsträningen.
Kämpar på med arbetsträningen. Kvar på samma ställe och trivs fortfarande lika bra där. Men under ett par veckor har jag fått tagit med mig en av ungarna dit eftersom dagis/fritte stänger igen ett par veckor under sommaren. Dottern går väll rätt ok att ha med men sonen... gisses.... han har så mycket kli i fingrar och har i bland JÄVLIGT mycket kottar i öronen för han lyssnar inte alla gånger man säger till. Och spring i benen ska vi inte tala om... Så man har väll inte vart i harmoni direkt när man haft med sig honom dit. Tvärtom... Detta har resulterat i att jag är helt slut när jag kommit hem. Så slut att jag måste lägga mig och sova en stund innan jag ens kan tänka på att gå upp och laga mat.

Gammelvala.
Att kroppen inte velat vara med fick jag en "försmak" av förra veckan. Var till Gammelvala med Duetten och det är närmare 23mil dit för oss. Åkte vid 6 på morgonen och var där hela dagen så man var rätt trött när vi kom hem på kvällen. Tog ett par dagar att bli "normal" igen. Men jag älskar verkligen dessa träffar! Doften av kolmilan, alla gamla maskiner, bilar, mc, lanthandeln... (jag vart nog född i fel årtionde..). Dessutom har de arrangemang för barnen. Fast i år var tyvärr snickeri och lite andra pyssel ting stängt. Men lilla bondgården, soldat torpet och skolan var öppen så jag och barnen var där och stökade runt. Blåste såpbubblor med trä trådrullar och små trattar, gick på trästyltor och lyssnade på saga som fröken läste för barnen.


Hönan Agda?

Och även i år så tog vi en tur på båten Borgvik som tar en tur från Skutboudden, runt Lillön och tillbaka till start i sjön Värmeln.


Jag blev intervjuad av Wermlands tidningen och kom dessutom med! Sådant är jag lite rädd för... obehagligt... För att det man säger kan lätt bli förvrängt. Men ok, det var väll rätt ok det de har skrivit i artikeln, men en sista mening vart inte bra... men men... den meningen var tagen ur en diskussion om renovering och hur många Duetter det eg. finns kvar kontra PV. "Klart man skall rädda Duetterna"... Gisses....


Fästingbiten.
Här om dagen när jag vaknade kliade det på sidan om magen. Konstaterade snart att det satt en fästing där det kliade. Och rött var det med runt bettet. Fanfanfanfan... Men det är väll en rodnad/ring som en 5:- man skall vara orolig för? Eller? 10:- är det fortfarande i storlek, kliar och jag har ont i muskler/nacke/armar... Stelare än normalt... men osäker som man är om det är fibron eller borrelia som spökar. Så... idag ska jag ringa till läkaren. Jävla kryp det där... usch. Håll tummarna att jag inte fått Borrelia eller värre...TBE...

Döden har knackat på.
Igår ringde min far och meddelade att min farbrors fru gått bort. Hon hade för någon månad sedan fått veta att hon hade en cancertumör i huvudet dock placerad på skelettet och att den skulle kunna botas. Hon svarade bra på strålningen men så hände det som inte fick hända. Hon fick en elakartad infektion under tisdags kvällen och avled strax efter midnatt. Läkarna står som frågetecken. Hon gick i pension i höstas förra året och hade äntligen livstids semester tillsammans med sina barn och barnbarn och så händer det här. Det är vid dessa tillfällen man inser hur livet snöpligt kan ta slut mitt framför näsan... Det är hemskt. R.I.P kära "faster"!