För 3 månader sedan köpte jag mig ett "start paket" från hornbach ett 126L.
Köpte sand, växter, och två st zebraciklider, tänkte att det ska nog räcka.

Men jag ville ju såklart ha mer fisk! så jag åkte och köpte en mal,
dagen efter köpte jag mig en kulfisk och då tänkte jag nu får det räcka!
Men jag ville ju ha räkor med så jag åkte till ö.b och köpte en balja på 15L och en liten pump och sand på scalarens zoo i alingsås.

det gick nog 2-3 dagar så köpte jag ett 54L istället och flyttade över allt. Intalade mig själv till att detta var bättre i längden.

Satt och kollade på blocket efter kanske två veckor på ett större, trotts jag hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa något.
Gick nog 1 vecka, och jag hade tittat varje dag så låg det ute en annons utan text och inget pris. (375L komplett med 50st malawiciklider)

Vet inte varför jag skickade ett mail då jag visste att jag inte skulle köpa det, fick svar "1000kr".

Ringde tanten som hade det och hon lovade att inte sälja det om jag LOVADE att köpa det :P jag sa bara "jag tänker inte änns pruta och jag kan komma imorgon och hämta det.

Åkte och hämtade det var där vid kl:18 hade alla fiskar uppe vid 20.00, undrade vad jag hade gett mig in på jag kan ju INGET om akvarium :P
fick upp all sand och alla stenar.

Jag var nog hemma vid 23,30 och började göra ordning, kl 01,00 skulle jag börja lägga i fiskarna när det var klart la pumpen av!!!
Shit tänkte jag pillade upp filtret självklart utan att kolla i instruktionsboken, tillslut var jag klar. puuhh

Duschade och gick och lade mig vid 03,00 (detta var en måndag med jobb dagen efter).
Gick upp vid 06,00 igen och tyckte pumpen lät lite mycket och lossade ett spänne (vet inte varför, halvsov) forsar ut vatten ligger och torkar vatten åker till jobbet kommer en timma sent.

Vilket inte gör något (litet företag)... vid kl.11 åker jag hem för att sova orkade inte jobba mera.

Pillade lite med karet, köpte impeller, axel till pumpen så den blev tyst.
Åkte till Trop i partille och lämnade in alla Malawicikliderna och fick en öron ål.

Så nu har jag köpt massor med fick trots jag inte ska :P
Planerar på att köpa en villa nu så jag kan ha större och flera kar.
Bor nu i en 2:a på 65kvm i Floda,

Hmm undra om någon änns har läst allt :P

Att vara beroende av att köpa saker och hålla på med akvarium är ingen bra idè :P

Ha det gott alla Mvh/Fredrik