Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Azurs akvariedagbok

Ett mirakel!

Betygsätt det här inlägget
Måste bara posta detta, jag har bara sett nåt liknande en gång tidigare på 35 år.

Nå, för en stund sedan såg jag att en av katterna lekte med något på golvet. Efter en stund dök katt #2 upp och verkade också väldigt intresserad, så jag började fundera på vad det var. Det var en torr fisk.

Jaha, en av de Danio aesculapi jag har för att fotografera hade hoppat ut. Största fisken också, attans. Den var torr och stel som en pinne, uppenbart död, så jag slängde den i toan och spolade.

Nån timme senare gick jag på toan - och i toastolen simmade en fisk.

Den hade alltså överlevt torkning, kattlek, nedspolning i toan (den måste varit så torr att den flöt), och nån timme i iskallt kranvatten.

Jag håvade tillbaks den, och den verkar nästan helt oskadd. Har tappat en del fjäll bara.

När jag skriver det här inser jag att "ingen kommer att tro på det här", men det är faktiskt alldeles sant: jag har världens tursammaste och mest seglivade Danio.
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Kjell Fohrmans avatar
    Nu väntar jag bara på fotot
  2. eriahls avatar
    Nog låter det som ett mirakel. Om någon annan än du skrivit så övertygad om skämt. Men fotobevis på torkad fisk och sen levande med förhoppningsvis något speciellt tecken på sig. Bara att säga halleluleja isf om sant.
  3. Martin85s avatar
    Wow. Undrar vad som händer om man blötlägger katternas godis som är torkad fisk. Det har inte utgångsdatum förrän år 2011

Skulle dock vara lite intressant att se bild på någon som håvar fisk ur toan...
  4. erikthurs avatar
    Häftigt. För några år sedan hittade jag en killihanne dammig och uttorkad på golvet efter ett vattenbyte, men han kändes fortfarande lite mjuk och det hade gått bara någon eller några timmar så... Efter 24 timmar i burken var han helt OK.
  5. drds avatar
    Coolt Lucky fish
  6. Lilla Damens avatar
    Hahaha... blötlägga kattgodis !

Av någon mystisk anledning har jag aldrig hittat några urhoppade akvariefiskar hemma hos mig...
    + = ...
  7. C.Ciklids avatar
    Ja där ser man!! Vill minnas någon som hittade en av sina diskusar rätt fast torkad på golvet när han/hon kom hem. Såg väll inte direkt ljust ut för fisken men efter blötläggning kvicknade den till!! Men din fisk slår nog rekord...!!
  8. addos avatar
    Jag hittade en bilbuksfisk torr som ett chips i min lysramp, när jag skulle slänga den märkte jag att den vibrerade lite. Två timmar senare var den helt återställd.

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB