Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

drd

Hårklippningspriser !

Betygsätt det här inlägget
Alltså vad är det för värld vi lever i när en 20 minuters karlaklippning ska kosta 390:- !!!!
Blev helt chockad precis när jag ringde runt lite i lokalbygden och skulle boka en klippning.
Till saken så ska sägas att jag brukar klippa mig hos en gammal tjejkompis i hennes salong och då har jag väl iofs fått lite specialpris ( ? :-) men dom tar normalpris 250:- och nu fick jag pris på runt 400:- på ett flertal salonger.
Första tjejen som svara på ena stället så sa hon det kostar 390:-
Då sa jag snabbt: Du gumman jag ska klippa mig, inte köpa stället
Nähä men det är det vi tar och det är marknadspriser.
Hmm....shit att min ordinarie frisör inte har öppet då
Dock så klanta jag mig sist när vi segla Gotland Runt så skulle jag tydligen varit hos henne och klippt mig så nu är jag helt odrägligt långhårig och det är ingen hit att försöka fixa till nåt me kalufsen på morgonen så nu får det kosta en halv förmögenhet o klippa mig.
Nu har jag iaf. bokat en tid halv 7 ikväll men man får leva på vatten o bröd tills nästa bidragscheck trillar in vid månadsskiftet.

Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Lilla Damens avatar
    He he... räcker till en hyfsad liten diskus. Bara att välja... diskus eller hästsvans ...
  2. Patrik Steens avatar
    Jag kan klippa dig gratis till och med,och om du inte stressar mig så kan jag nog fixa till en frisyr också med trimmern..Ha Ha
  3. drds avatar
    LOL stene

Kan tro d, speciellt me nåra bier innanför oxå lr ?
  4. erikthurs avatar
    Klipper mej själv och sonen med bra hårtrimmer inköpt på Clas Ohlson. Sonen behöver klippas 8 ggr om året, jag drygt 4 ggr. De blir 12 ggr och räknar vi på bara 250 kr så blir det 3000 om året. Inte illa sparat...
  5. drds avatar
    Sant, man kanske skulle köra maskinvarianten.......NOT !
    Det går ju inte att få till min snygga beckhamsfrilla på egen hand med den ju
  6. admins avatar
    180:- är gällande pris här i stan för en enkel herrklippning
  7. C.Ciklids avatar
    Vissa salonger tar i snitt pris 350-380:- här i krokarna. Men så finns det vissa som tex. här i Kolsva som endast tar 250:- och där klipper jag mig. Själv så kör jag svart klippning och tar då en 100/ klippning. 200:- klippning inkl. färgning/slingning.
  8. Radioaktiva Räkors avatar
    Herre Gud! Jag pyntar fan bara 200 pix, och det i Stockholm :x
  9. gizmogirls avatar
    jag betalar 230:- för en vanlig klippning finns andra här på orten som tar över 300:-
  10. ansjos avatar
    Jag tror att Patrik menade att han kan klippa till dig gratis.
    Skämt åsido, det var ett jä*la pris som jag verkligen undrar om det är verkligen ett marknadspris?
  11. drds avatar
    Så nu är det gjort iaf och vi gör inte om det även om man ble snygg i håret nu igen
    Tänker aldrig betala 380:- nånsin för en jävla klippning, det finns inte ju.
  12. janne dansks avatar
    är bilden efter klippning , så skulle jag ha betalt dig för att göra den
  13. admins avatar
    Just det. Vi vill se bild!
  14. drds avatar
    Hehe....får ni aldrig !
  15. miluhes avatar
    Vad tar en bilmekaniker?
    En rörmokare eller elektriker m.m.
    Det skall betalas skatt moms (25%)
    Sociala avgifter, hyra vatten el. Saxarna är svindyra för frisörerna. Kurser man måste gå på för att hänga med.
    Så efter alla utgifter blir det inte mycket över.

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB