Jaha... sommarförkylningar ÄR envisa ! Vet inte hur många gånger jag hört det, men det blir inte roligare för det...

Goddagens, förresten... eller... Eller alltså, man borde nog ändra den hälsningsfrasen till Godmiddag nu för tiden (min far, som var lantbrukare och i princip jobbade alla dygnets ljusa timmar, kunde aldrig begripa hur vi ungar kunde sova till middag)!

Nå, förkylningen var det... kan bara meddela att det var en skitmedicin (nä, inte på DET sättet ) jag fick. Efter genomgången kur piller där sol och mjölkprodukter skulle undvikas stod jag på ruta ett igen . Ny kontakt med vårdcentralen...
Denna gången resulterade det i en lungröngten, och när jag ändå var där så gick jag en sväng till labb och tog prover (SKA jag göra varannan månad, pga övriga medikamenter som jag lever på). Blev liv i luckan på reumatologen , kan jag säga... CRP låg på 119! När jag börja med antibiotikan låg den på 56... så rent teoretiskt har jag blivit sämre trots antibiotikan...

Röngten bekräftade det jag redan visste, inflamationen sitter längst ner i vänster lunga, så nu har jag fått ett nytt recept med annat pencillin som jag ska hämta om en stund. En modell som ska tas tre gånger om dagen... och så ska man käka fil . URK, tycker inte om fil! Och den goda hostdämpande medicin som gjorde att jag hostade om möjligt ännu mer var helt fel, så ny host medusin ska jag oxå få...
? Nä, här fåss minsann inget, för båda frikorten är utgångna... så det blir en dyr månad. Fast jag ska inte klaga på det, det är en himla tur för mig att dessa högkostnadsskydd finns... annas hade det väl varken blivet kattsand eller en och annan ny firre imellanåt (där fick jag till en snygg övergång till nytt ämne ).

Några nya fiskar har jag ej införskaffat, skulle ju göra rent akvariumen helt i sommar var det tänkt (ups! Nu var det nära att jag halka tillbaka till föregående ämne ). Planen var och ÄR fortfarande att börja tömma det vänstra 310liters (de står efter varandra), silikona om på någon vänster, samtidigt införskaffa en spånplatta i rätt mått, måla den vit, troligtvis... hitta någon händig individ (Hallå???) som kan montera den på gavlen i akvarierummet (sittter ett element där som jag vill bygga in), därefter placera det ny silikonade akvariet där, dvs i vinkel med det andra. I med grus, vat... ja, ni vet ju .
Dementera en stor hemmabyggd (bla med delar av en 90X90cm fågelbur med utdragbar botten) bur med underskåp... som går från golv till tak. Ut med buren och in med ett två meters akvarium som jag inte har ännu, starta upp det... hotta över fiskarna från det högra akvariumet, tömma det och det skulle inte vara fel med nytt silikon där heller... in med det på sin rätta plats igen och Whola ! Jag har ett tomt 310 liters att fylla med vaddå, ja det är en fråga som kommer att lösa sig, jag lovar!

Fiskar har jag av förståeliga själ inte köpt några, med kattsand har jag köpt desto mer av .

Nej, om man skulle återvända till verkligheten och dra en runda ner till apoteket och hämta ut de nya medikamenterna... lovade ju ringa doktorn på måndag; Han påstod att jag skulle vara bättre då... ha, vi får väl se. Adjö!