Idag tog jag farväl ut av en av de första corysar jag köpte. Juliin låg död i morse hos diskusarna. Hon var fullvuxen redan när jag köpte henne tillsammans med 2st Corydoras schwartzi. Misstänker att de var inlämnings "offer". Själv har jag haft dem i 3-4 år nu. De är lite av mina favoriter bland malar. Vet inte hur länge en corys lever, men nog fick hon ett gott liv här i alla fall.

I 54L platys avlivade jag en av honorna idag. Hon simmade med huvudet neråt och svansroten var tjock. Ingen aning vad det kan ha vart. Hoppas att det inte är smittsamt i alla fall. Skall iväg och köpa lite grejs till akvariet imorgon. Tomt i "fiskapoteket" om det skulle visa sig vara nått bös.

Annars verkar det rulla på som vanligt med akvarierna. Diskus och skalarer lägger ägg som om de inte gjort annat. Verkar som om Corydoras aeneusarna är i lektagen. Funderar på att fiska upp dem och lägga dem i lekburk.

Här har regnet ösit ner och åskan mullrat om vart annat. Fick trädet som föll över vägen sågat idag. Här händer det inte mycket om maken får ta jobbet. Käkat stek idag.. börjar bli en söndagsvana. Gjorde rulltårta igår som jag idag serverade med grädde och egna plockade hallon. I rullen hade jag vaniljkräm och drottningssylt. Perfa fika dessert, snabt och enkelt!!

Försöker få lite läst ur boken, Studio Sex av Liza M., men känns som man aldrig får ro att slå ner arslet med den!! Boken är inte dålig, tvärt om! Älskar "tänka böcker", men det är hela tiden någon som skall göras, eller ungar som kronglar vid sängläggning, främande eller så är jag så trött att jag somnar i soffan...

Jaha.... nu är åskan igång igen... *suck