Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Lilibets dagbok

Flyttbar bakgrund

Betygsätt det här inlägget
Har snöat in på bakgrunder och är sugen på att försöka bygga en egen i frigolit.

Eftersom mitt akvarium är i gång, tänkte jag experimentera med en flyttbar variant (som i första försöket inte täcker hela bakgrunden eller pumpen utan bara en del av bakrutan). Frigolit, husfix och lack MEN inte limma frigoliten på bakrutan (vilket ju inte går) utan limma den på en sten i stället. Hm...flytkraft frigolit kontra storlek på sten?
Blir att fundera, men jag tror det ska gå. Kan man prova med sten och frigolitbit och fiskelina, fast frigolit suger ju åt sig vatten i olackat tillstånd?
Ja ja, när man experimenterar så gäller learning by doing...
Tänkte åka och köpa frigolit och husfix idag, har varit ute och plockat några stenar som jag tänker koka för säkerhets skull.
Att skaffa: Epotex.
Funderar på att fota projektet och lägga ut här - om jag törs, och om det blir vettigt. Tycker själv att det är bra med bilder där man ser hur man gör.
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Sonjas avatar
    Oj, oj det där låter... spännande Tänk på vad som kan hända om frigoliten släpper från stenen och i full kraft ploppar upp mot täckglas/lysrörsramp. Jag skulle inte våga chansa, men om du gör det så låt oss veta hur det går
  2. Lilibets avatar
    He he, det gick inget vidare... Gjorde ett litet försök med fiskelina, frigolit och en sten. Frigoliten flöt! För att få det att lyckas, behöver stenen troligen vara så stor att det blir idiotiska proportioner på det hela.
    Just nu har jag sten i akvariet i stället. Men bakgrunden är fortfarande samma tråkiga svarta sopsäck, även om stenen täcker en del.

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB