Jag hade visst räkor kvar i min räkburk!!!
Lilla sextiolitrarn har stått o puttrat på utan att få mer än sporadisk skötsel o jag drog ur doppvärmaren får nån månad sedan eftersom den irriterade mig när jag försökte somna (nackdelen med ett akvarium i sovrummet) o nu tog jag itu med att rensa ur all javamossa som fyllde det eftersom jag tänkte tömma det. Hittade minst tre bleka räkor men de såg ut att ha växt på rejält mot småpyttarna som flyttade in där. Tror inte ens jag matat där på länge nu släppte jag i lite käk iaf men de var fullt upptagna med att gå igenom den mumsiga algmattan. Funderar på hur katten jag skall kunna få upp dem ur det sedan? Får börja med att vänja dem så smått vid vattnet fr 160 liters, tänkte nog släppa över dem där så småningom.
Herr o fru oskarsligist tycker inte att det skall växa nån jättevaleseriana i hörnet vid framrutan så de är där o sliter i den. Lite trött på dem just nu men det är väl bara en fas.. sambon gillar dem så de blir kvar så får jag se hur jag känner längre fram. Är lite tråkigt när man bara ser två fiskar (o skymtar malen Garbo emellanåt) och de dessutom sabbar alla planteringsförsök.
110 L är vackert men lite trist. Nyckelhålscikliden blev änkling för ett tag sedan o nu har den nya A lineatusen gått hädan. Lika tomt igen där mao. Filtrerarräkorna lever o ancistrusarna med men de får väl gå där de går sommaren ut iaf så får vi se hur det blir till hösten
160 L är algigt men trevligt. Bägge sebrasniglarna smaskar sig fram genom algerna så jag har inte riktigt hjärta att städa framrutorna mer än ett par kikhål. Ett par regnbågar har gått åt tyvärr och jag måste verkligen ta mig i kragen o rensa bland växterna där men det är det kar som känns roligast just nu... förutom pumpeländet då men det får gå ett tag till.
H växer så det knakar. Orkar inte bråka med fotohinken just nu men nån gång skall man väl lyckas uppdatera sig.