Varmt och skönt har det varit ett tag...men nu verkar sommaren har tagit lite paus igen. Visserligen är det halvklart och ca 20 grader varmt idag - men det känns kallt efter de höga temperaturerna de senaste dagarna.
Jar har tagit mitt första dopp i havet för i år. Inte alltför kallt, men heller inte så varmt att jag hade någon lust att stanna någon längre stund i vattnet. Vill ju gärna ha uppåt 25 grader i vattnet om jag ska ligga kvar länge och plaska.... Hoppas på bättre badtemperatur på Kreta om ett par veckor.
Annars händer det inte så fruktansvärt mycket här, gå mest omkring och har sommarlov.

Ett av nyckelhålsparen har en stor hög med frisimmande yngel nu, riktigt söta är de. Såg en citrontetra som tog ett yngel som kommit lite för långt ifrån mamma och pappa. Så det är antagligen så de försvinner... Flest verkar försvinna om natten, det kanske är svårt för föräldrarna att vakta sina små då.
Fast snart har jag nog inga tetror kvar - så då kanske ynglena får vara kvar lite längre....

Satt precis och kollade på ett tv-program om "havet bakom glas" (offentliga akvarier) på NG och de visade från Monterey Bay Aquarium. Lite coolt eftersom jag var där för ett antal år sedan. Kommer ihåg att jag tyckte väldigt mycket om "manetrummet" där det fanns flera akvarier med bara röda/orange manter mot blå bakgrund. Till detta spelades det lugn, instrumental musik. Jättevackert!
Där fanns också ett stort akvarium med kelpskog som jag tycker är så himla vackert och fascinerande. Åh, nu längtar jag nästan tillbaka!

Oj, nu blev jag akuttrött! Måste nog lägga mig i soffan lite till - och fortsätta att kolla på "akvarieprogrammet"....