Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Mathias Nilsson

1. Undervisning, Romantiken och sköna Maj..

Maj är här med allt vad det innebär, det är nu tiden skall finnas till att verkligen njuta av allt vackert. Jag vill gärna unna mig lite njutning men möjligheterna är begränsade när vardagen skall få ta den tid den kräver.

I fyra veckor framåt så arbetar jag på gymnasiet och bedriver undervisning i svenska, det är skönt att slippa universitetet lite men tiden jag vill lägga på allt annat försvinner. Hur gör man då för att få ut så mycket som möjligt av våren? Jo, eleverna rycks upp ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Feber, Buss och jävelskap! :)

Just nu sitter jag på en buss påväg till den kungliga hufvudstaden, funkar fint.. Jag diggar fritt internet och komforten. Dock är det jäkligt segt att vara sjuk, det botas nog med en Jägermeister eller 5 ikväll.

I eftermiddag kliver jag på båten som skall ta mig till Finland och tillbaka, den årliga Sabatonkryssen skall avnjutas. Jag arbetar med lite olika festivaler och den här kryssen är en del av Rockstad Falun, en festival jag är med och bygger. Det kommer lite vänner från hela ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Fina söndag!

Idag har det varit full fart hela dagen, vi började med att göra räkmix till våra Mbunas, jag fick god hjälp av mästerkocken i pyjamas. Efter detta så hjälpte jag mina föräldrar att bära ut deras kyl/frys för de har precis renoverat köket.

Mitt på dagen for vi ut till svärfar, vallade lite ankor och får med hans border collies, sjukt kul! Synd att de kräver så mycket, det vore fint att ha en hund igen. Vi hade en Jack Russel men han gillade aldrig att vi fick barn så han fick flytta ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Nu tar vi kvällen.

Idag har tentan skrivits. Den skrev sig praktiskt taget själv då jag var för trött för att kunna tänka. Svar blev det på alla frågor i alla fall.

Efter tentan så for jag till Munkfors för att hämta bilen som har fått sig en ny egr-ventil. Det räckte inte med att byta bara den visade det sig när jag försökte köra hem den, fortfarande massa felkoder som behövde rättas till. Verkstadskillen som för övrigt är bäst i Värmland på dessa grejer fixade en ny lambdasond och helt plötsligt funkade ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Litteraturvetenskap, höstmörker och kiselalger.

Sitter hemma och tentapluggar, hela litteraturhistorien skall avklaras på fyra timmar kommande fredag. Tänk er ett spann på 3500 år, det har skrivits en del rätt stora saker som man bör veta om man är mig. Jag hoppas på ett smärre mirakel, det här är svårt och oändligt stort.

Vi har fått börja klä på oss ordentligt här hemma, varje morgon är ett spännande projekt då vi har en liten tjej på 3 år som kan allt själv. Hon är helt fantastisk och glädjen är total varje sekund, sekunder som ...
    Kategorier
    Okategoriserat

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB