Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

freddi36

1. Vad är det nu, 9-10 veckor sen sist..?

....det är väl något sånt sen jag skrev något här. Tiden går fort...
    Sist handlade det om att jag gått ut 9:an, nu kommer det handla om att jag börjat 1:an

De första veckorna efter jag slutat 9:an kändes ganska tunga och man undrade mycket, "hur ska det nu bli" liksom. Man träffade ju vännerna (som man känt i 10år) och vi pratade om hur vi trodde det skulle bli i gymnasiet, nu var det på allvar liksom. På skolan jag går nu går en kille från min gamla klass ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Så var det slut....

Japp. Nu är skolan och 9:an slut. Det känns både bra och roligt, men också väldigt trist. Det är tur att vi alla bor i samma by så vi kan träffas och ha kul ändå.

I Fredags var det avslutning och "bal". Avslutningen var i den lokala idrottshallen och det var uppträden med eleverna från klassen. Bla vår egenskrivna låt om hur det har varit att gå tillsammans i 9-10 år. Den blev faktiskt riktigt bra!
    Efter det fick vi betygen och vi sa hejdå till alla lärarna. (De ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Vad gör man inte för sina djur?

Om man slut på mat till både fiskarna och ödlorna, vad gör man då?
    jo, man åker till affären och köper mer.

men om man inte har något motoriserat fordon då?
    ja, då tar man sin cykel och cyklar två mil i regn för att införskaffa maten.

vad får man då tillbaka av detta?
    jo, man hittar även två små riktiga juveler i affären, en "electric blue" guppy hane och en riktigt snygg svart hona.

hanen har ett "undre svärd" på ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Fy vad jobbigt...

...det är när fiskar dör utan att man vet vad som var fel. man känner sig som att man gjort så fel eller inte insett vad som var fel och då inte gjort något för att hindra att fisken dör.

igår dog min Apistogramma Macmasteri hona. det känndes extra jobbigt för dagen före hade jag precis köpt en hane till henne. den andra hanen dog för några veckor sedan. inte i pga någon sjukdom utan pga att käken hoppat ur led. det kallades visst "locked jaw syndrome" och kan inträffa ifall ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. sommarjobb

då ska man försöka skaffa sig ett sommarjobb för första gången. förra året var jag lite sent ute så det blev inget då men i år ska jag försöka. siktet är inställt på den lokala djuraffären

jag handlar ofta syrsor på en lokal arkenzoo affär så dom vet vem jag är då jag handlar där mins 1 gång varannan vecka. sist jag var där frågade jag o dom behövde en sommarjobbare och dom sa att "tja, varför inte", typ.
    så nu ska jag skicka in en "ansökan" och en ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB