Alla körsbärsräkorna, stora som små, överlevde färden med posten hem till mig. 15 stycken istället för de 10 jag beställde Bilder kommer!
Då är körsbärs räkor beställda, de kostade endast 3,50 kr styck + frakt, så jag slog till med 10 stycken. 5 till det framtida räkkaret som kommer om tre veckor, och 5 stycken till 60 liters. Blev 35 kronor för räkorna och 65 kronor för frakten, så 100 kronor sammanlagt.
Nu har vintern som vanligt kommit till Karlshamn. Dvs. att i 2 månader framöver kommer det vara djup snö ena dan och tråkigt slask nästa. Detta upptäckte jag i morse när den första snön hade kommit, ca 20 cm djup. Cyklade till skolan trots att mina föräldrar sa att de kunde köra mig dit. Detta eftersom jag inte ville gå hem sen när de jobbade. När jag väl kom till skolan( Bor en hyfsad bit iväg) så kom jag på att jag hade glömt nycklarna. Så då blev det till att ta sig ...
Aaah vad jag blir trött på alla nya förkortningar som kommer varje dag! Hela tiden måste man komma på vilka meningar som stämmer överrens med bokstäverna och resten av texten. Senaste var s.a.s som jag antog betydde "så att säga." Snart kommer väl hela internet vara uppbygt av förkotningar, varför inte skriva denhär bloggen i bara förkortningar och se hur "lätt" det skulle bli att läsa: a.v.j.b.t.p.a.n.f.s.k.v.d osv. Skulle ni fatta? ...
Akvariumet jag har pratat om i 3 månader var ingen fantasi, i morgon startas det upp med inredning, växter, och eventuellt fiskar. Kommer ta slammet från den gamla pumpen och ösa ner där. Projekt tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=125975 Är glad för alla kommentarer, och om inte annat så kan ni iallafall kolla in den imellanåt, och kommentera bilder.