Igår fick jag äntligen ner ställningen i källaren! Fick kapa benen och överdelen för att komma ner men det blev riktigt bra iaf! Så nu blir det att möblera om lite så man får till att den står riktigt snyggt och funktionsdugligt. Sen har jag en fråga. Är det tillåtet/lagligt att sälja överskottet av fisk/räkor på internet? Alltså ha en egen hemsida med en del där det står till salu 10st sebrafiskar 75kr typ?
Idag hände det! Jag köpte en odlingsställning och 13 tillhörande akvarium! Har länge letat efter något i denna stilen, dock gick inte allt smärtfritt. Nej det ska det aldrig göra... Ställningen var någon decimeter för hög och går inte igenom källardörren. Så det blir att kapa bort översta delen och ställa dom två akvariumen på min trähylla. Lite info om ställningen! Alla akvarium är borrade för ytavrinning och slangar till gemensamt avlopp. ...
Har jag fått räk-bäbisar! Kom hem igår från skottland, och jag tittar igenom akvarierna om min akvarievakt skött sig, efter någon minuts tittande ser jag... Det är fullt med små genomskinliga räkor på några mm i längd! Äntligen säger jag bara! Har försökt så länge utan att lyckas!
Hejsan! Tillslut slog det mig, jag ska börja odla lite fisk! Blir förmodligen guppys till en början, jag vet det är väll den simplaste fisken att få yngel av, min flickvän får yngel hela tiden... Eftersom jag är helt ny på odling och avel så tycker jag det kan va en bra början iaf och sen gå över till annan fisk. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt så jag ber er, Kommentera med tips!!! Mitt upplägg (hittils): Har ett rum i källaren som står mer eller ...
Tänkte köra igång bloggen igen, är ni intresserade så äre bara att läsa på För ett tag sedan bestämmde jag mig för att ändra om mitt akvarium till en sydamerikansk biotop, det började med att planera, ville ha svart råda blandat med vanlig råda, stora rötter och gömställen för malarna, jättevallisneria som mörklägger delar av akvariet samt bra tillväxt av javaormbrunkar och andra växter. Hur som helst så var jag fast besluten om att jag skulle ha SVART SAND, alltså "aluminiumsilikat" ...