Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Lilibets dagbok

Akvariet och dess matte

1. Flyttbar bakgrund

Har snöat in på bakgrunder och är sugen på att försöka bygga en egen i frigolit.

Eftersom mitt akvarium är i gång, tänkte jag experimentera med en flyttbar variant (som i första försöket inte täcker hela bakgrunden eller pumpen utan bara en del av bakrutan). Frigolit, husfix och lack MEN inte limma frigoliten på bakrutan (vilket ju inte går) utan limma den på en sten i stället. Hm...flytkraft frigolit kontra storlek på sten?
    Blir att fundera, men jag tror det ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Kommentera min blogg (om det går)

Jag känner mig som en data-bimbo just nu.

Vill be dig som läser det här om en tjänst. Har av Miiaaoo fått veta att det inte går att kommentera min blogg, vilket var tvärtemot vad jag ville.
    Har försökt ändra detta nu.
    Kan du skriva en kommentar (om det nu går?)
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Älskad och saknad

Den 16 november 2007 somnade han in, Harrison, i den mogna åldern av nästan femton år. Vår älskade svarta perserkatt. Sorgen är tung efter honom och tomt har det blivit här hemma.
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Del II, pappersnäsdukarnas vecka

Så ringer maken och har åkt på fortkörningsböter, 2.400 kr! Vi måste skaffa ny dammsugare, X kr. Avlivningen av vår älskade katt på fredag 820 kr.
    Julklappar? Suck.

Mitt nästa akvarium känns extremt långt borta.
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Pappersnäsdukarnas vecka

Dags för vår älskade perserkatt Harrison att somna in, han har blivit för skruttig och kan inte tillgodogöra sig maten längre. Beslutet är rätt, men sorgen ofantlig, vi har haft honom i många år. Att trösta våra ledsna barn gör det inte mindre tungt "Han har ju alltid funnits!".

På fredag fm klockan elva åker jag till veterinären med honom.

Tung vecka. Suck.
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB