Blogginlägg utan någon kategori
Var till kommunalbadet här i Kolsva i fredags och det fanns efter stranden tusentals grodyngel! På vissa ställen efter stranden var det kolsvart! Barnen fångade några i en burk och granskade dem innan ynglena fick återgå till vattnet. Tyckte ynglena var så stora... tror jag aldrig sett dem i denna storlek förut. Läste att av 3000 grodägg blir det endast ca 5 vuxna grodor!! Inte undra på att ...
Kan säga att allt slit de senaste veckorna har gjort att jag vart helt ledbruten och gått och lagt mig redan vid 18.00 vissa dagar. Jag sover inte en sammanhängande sömn till morgonen där på. Jag vaknar normalt sett med 1-2½h mellanrum. Det är skitdrygt vill jag lova! För man får aldrig den där djupsömnen som kroppen behöver för att fylla på batteriet. Jag har de senaste kvällarna slappnat av med musik via min MP3 spelare när jag går och lägger mig. För att via den här gruppen jag ...
Veckan som gått har vart påfrestande. Fredagen började med vår sönderslagna bil som ni minns. Kontaktade försäkringsbolag och åkte in till rekommenderad bilfirma för skade dokumentation under fredags förmiddagen. Ville ha allt sådant ur världen just då. So far so god... På fredags kvällen hade sonen fotbollsträning. Kände att kroppen inte var riktigt med mig men åkte med honom ändå. Fick då veta att de skulle spela deras första match den 25/5 och då måste min son har benskydd, annars ...
I morse när gubben kom ut och skulle åka till jobbet i vår Zafira buss så såg han att någon vart där och tagit hela vänstra sidospegeln! Jävla idioter... Fan kan man inte få ha sina saker ifred utan att någon idiot ska på och ...
Var upp en sväng igår och fotade lite. Gick runt nästan halva sjön men vände och gick tillbaka till vindskulet. Såg många snokar på stigen men alla han försvinna lika snabbt som ögat blinkar. Kolla in "krokodilen" på två av bilderna nedan. Och det nappade bra vill jag lova. Fiskarna bokstavligen hoppade ovanför vatten ytan på flera ställen runt sjön.