Zoopet - Okategoriserat - Bloggar
Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Okategoriserat

Blogginlägg utan någon kategori

1. Då är man på G igen!

Känns som man inte gör annat än biter i läppen för att inte göra väldigt dumma saker. Vi ska flytta. Igen. Ett år och 4 månader här. Jag säger bara grannar och ett år av helvetiska störningar dag som natt, otrevligt bemötande och falska anklagelser. Vår hyresvärd är på vår sida och erbjöd oss en 4 rok lägenhet i en radhusvilla. Eget garage, egen grönyta, altan, stort förråd, 2 badrum (ett med badkar det andra med dusch/tvättmaskin/torktummlare). Vi får nycklarna till det andra boendet i helgen. ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Det blev inte som jag tänkt mig....

Hmmm.... rovmalar i all ära. Men att göra sig av med dem kan vara lite problematiskt. Satt ut annons här på zoopet om att de skänkes bort. Med tanke på vad de kostar att köpa i butik så känns det lite surt. Men nu har jag nog hållit på i nästan ett år med att bli av med dem. Någon enstaka har hört av sig men bor för långt bort. Butiker vill inte ta emot. Jag har inte hjärta att ha ihjäl dem.

Ett av mina många idé projekt är att ha ett krabb eller salamander akvarium. Eller mer rätt ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. I begynnelsen...

Har setat och funderar lite på alla åren som gått och alla fiskar som kommit, dött eller skeppats vidare. Har ju haft akvariefiskar sedan man var barn. Mycket guppys i regnbågens alla färger har man haft. Jag minns min slöjstjärt som blev 16år gammal och var blind på ett öga. Hur många guppys åt inte den upp? Var h*n boven i att kardinal/neontetror "bara försvann".

1986 var året som det var en salig blandning i mitt lilla akvarium på ~60l. Det var en skalar,
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zebraciklidhane.jpg 
Visningar:	5 
Storlek:	163,8 KB 
Id:	67254  
  4. Nu var det jätte länge sedan!

Borde ju skämmas. Vart tar all tid vägen? Vad har jag hållit på med under denna långa tid?

Jag har på fisk fronten..:
    *försökt bli av med humlamalar utan framgång. De är gratis om någon har vägarna förbi. JÄTTE matglada.... Testat smaka på platys som dock inte gick in i munnen. Men försöka kan man ju alltid göra. Flera gånger...

*odlat räkor så det finns i säkert hundratals. Man kanske kan lägga på en nolla till. Jag slutade räkna vid 45 då jag insåg att ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Korosor

Hemma på vår gata i stan! Eller byn... Eller håla.. Vilket man nu vill kalla vår lilla plutt stad för, så spelades det in ett uppskattat program som gick tidigare i höstas. Ja, jag pratar om Ernst och hans sommar renovering ett par 100m ifrån där jag bor. I introt så ser man betande kalvar och dessa strövar ända fram till husknuten hos mig. Jag har några favoriter av dessa kalvar.

Elsa är hon som var störst. Är nog den mest framfusiga av kalvarna. Och i brist på att tugga taggtråd ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 64 1 2 3 4 5 6 7 11 51 ... SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB