Hm.. har blivit rätt dålig på att vara aktiv här... och på så många andra ställen också är jag rädd. Att flytta och bo i hus är ett sånt pyssel. Har man då dessutom ett jobb där det är fullkomligt kaos pga flytt o omorganisation så blir det inte direkt mer tid över pga det. Nu dock så kommer det att börja hända lite mer på akvariefronten hemma när vi väl kommit i ordning. Här i veckan så tömdes 600 literskaret på sista saltvattnet som stått där i 3 mån (!) och på en ...
Så var det nya 6kantiga 48 literskaret igång. Härrrligt! Fick dit rätt lampor också så att vår otroligt vackra kampfiskhane med sin crowntail i mörkblå o ljusblåmetallic och knallrött verkligen kom till sin rätt. Kilfläckarna blev också riktigt röda liksom alla körsbärsräkor. Satte ned roten som jag odlat fast en kolplanta på för hundra år sen o insåg hur stoooor den verkligen är så det nya karet består helt sonika av en rot med en gigantisk kolplanta på som vilar på en annan rot o jag ...
Så nu har vi stor-shoppat. Inhandlat 3 nya akvarier. 1 åttkantigt på 260 liter komplett m möbel o bottenborrat som vi ska ha sjöhästar, mandarinfiskar och koraller i. Sen har vi beställt ett kubformat på 200 liter som jag ska flytta över mina firrar i som nu simmar i ett GAMMALT 200 liter. Sen igår köpte vi ett 48 liters 6kantigt komplett m möbel som mina fiskar som simmar i 60 liters idag ska få flytta till. Beställde även på E-bay en supersnygg rot att ha i 48 liters som kommer att stå i mitten. ...
Så nu är det köpt och påskrivet och besiktningen är imorgon. Jag och älsklingen har gått och köpt hus och förhoppningsvis är det möjligt att flytta in från 1a augusti. Har ju 2 bostadsrätter att sälja också... Vi har redan ritat in hur vi ska ha våra möbler och framförallt hur vi ska ha våra akvarier. Säger bara att det är tur att huset är enplan på 143 kvadratmeter - vi lär behöva det. De akvarier som ska in är: Hans saltvattenskar på 781 liter, mitt nyinköpta sötvatten ...
Igår när jag kom hem vid 22:30 efter att inte ha varit hemma på 4 dagar så gick jag omkring lite och fixade innan jag skulle gå och lägga mig... Pratade med älsklingen i telefonen samtidigt och så helt plötsligt börjar jag gasta om att det är såååååå äckligt! Klart han undrar vad det är och när jag lugnat ned mig lite så kan jag berätta att jag precis trampat på en halvtorkad siamensis som låg på vardagsrumsgolvet! Dels var det riktigt äckligt men det var också enormt sorgligt! Mina siamensisar ...