Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Bosse.J

1. Mycke har hänt

Ett tag sen man skrev här nu. Tänkte göra ett litet försök igen då.
    I Malawiburken har det tillkommit en blå hanne till rödzebrahonorna. I början så styrde och ställde han ordentligt. JAg tänkte att det dröjer nog inte så länge innan en eller fler av honrona tuggar. Men icke sa Nicke. Inget händer. Mainganorsarna verkar ha blivit lite sugna däremot. Men inget än så länge.
    I 200liters karet så har jag skaffat 10 st Corydoras adolfoi. Jag tänkte försöka att få dom till lek, även om ...
    Kategorier
  2. Morronpasset.

Gomorron gomorron. En tidig söndagsmorron detta. Wilma har varit vaken i stort sett hela natten, JAg säger som Danny Glover i Dödligt vapen. Im too old for this shit. Inte så väldigt allvarligt menat, men lite..
    Fast nu har hon somnat en liten stund, hoppas en långre stund. Frugan slocknade nog som en stock när jag bar ner tösungen till undervåningen. Hon har ju haft det värsta passet, Nattpasset. Så nu får jag sitta här och vänta tills den stora tösen vaknar, och vad passar då bättre än ...
    Kategorier
  3. Första arbetsveckan

Så var den första arbetsveckan efter diverse semester och pappaledigheter. Det gick ju, men var lite svårt att komma igång. Då är det härligtatt få sätta sig ner i ett tomt hus Familjen är nämligen på rymmen. Dom har iallfall sprungit ner på stan idag. Det är ju en kanondag, med sol och en svag bris.
    Ska på auktion i Trollhättan i morron, och förhoppningsvis göra något klipp. Iallafall så önskar jag mej lite fina växter och någon cool firre.
    Trädgården ska väl fixas lite till i ...
    Kategorier
  4. kaprifol och slånbär

Va f-n är detta nu då??
    REGN!!.. Det skulle ju bli en lika fin dag idag som igår. Eller såg jag fel på Tones rapport igår? Och jag som skulle fixa lite mer i trädgårn idag. Man har ju lixom kommit in i någon sorts andra andning där ute. Men man vaknade tidigt av att det smattrade på fönterbläcken. Fast iofs, så behöver man ju inte vattna den nyanlagd gräsmattan iallfall. Detta passar ju bättre i goo goo tråden egentligen.. hehe
    Tillbaka till igår då, jag har en ganska stor naturlig ...
    Kategorier
  5. L-177 orna gömmer sig

Direkt efter inkoppningen simmade dom rckarna iväg under var sin sten. Har inte sett dom sn dess. Men det var ju inget annat att vänta sig. Deras gammle "kompis" visar sig md jämna mellanrum. Och det kommer nykommlingarna att göra oxå så småningom. Hoppas jag.
    Har föresten rdan varit ute och krattat i den nyutlagda jorden. För senare idag ska jag hämta rullarna med gräsmatta.
    Jag har lovat dottern att hon ska få hjula på den redan i morron.
    Det har varit hennes ...
    Kategorier
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB