Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Bubbel och Blubb med Lennie och Maria

Fiskar, katter och vardag!

1. Jag hänger med...

av , 2008-11-08 klockan 14:33 (Bubbel och Blubb med Lennie och Maria)
    Ja, vad ska man säga? Antalet zoopetbesök har det inte varit så gott om på länge, länge... Vi hr ju inga stora akvarier kvar längre... Men, det betyder ju inte att intresset dött helt för det. Häromdagen tog jag mig i kragen och gjorde en uppryckning med det sexkantiga sextiolitersakvariet. Jag bytte vatten (!) och klistrade fast svart bakgrund så det skulle bli lite snyggare sken av akvariet. Sex nya platisar införskaffades också, sex korallplaty och det blev så läckert med deras klara oranga färg. ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. ...ett sent inlägg...

av , 2008-05-25 klockan 00:15 (Bubbel och Blubb med Lennie och Maria)
    Nu har kattfarmen börjat minimerats en aning här hemma... Två av kattbebisarna har flyttat hemifrån och ytterligare en har hittat nytt hem, lilla Amanda som var så dålig sist jag skrev. Hon har repat sig betydligt men behöver lägga på sig 200 gram till innan hon är mogen för ett nytt hem. Hon är så go den lilla katten så det gör ont i en att hon skall flytta. Som tur är så flyttar hon inte så långt dock så jag har promenadavstånd till hennes nya hem . ...

Uppdaterad 2008-05-25 klockan 00:20 av Lenmar

Kategorier
    Okategoriserat
  3. ...ett oansenligt inlägg...

av , 2008-05-09 klockan 21:04 (Bubbel och Blubb med Lennie och Maria)
    ...eller ett sent-om-sider-inlägg kanske?

Om jag skulle skriva att här inte händer mycket skulle jag ljuga med stora bokstäver... Här händer så mycket hela tiden så jag inte hinner med... Tror det var solen som skrev att hon hade gjort sitt VB för veckan... Hmm... för veckan låter som rena rama drömmen... Våra fiskar får vara glada om de ens får ett VB per månad som det ser ut just nu... Akvarierna är placerade på dumma ställen... 60-litarn står inknött under trappan och helt fel egentligen
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Nytt dagis, sjukdom å kattbilder

av , 2008-03-19 klockan 22:23 (Bubbel och Blubb med Lennie och Maria)
    Jaha ja...
    Sitter här p åkvällningen och känner mig trött, frustrerad och hm... hittar inte ordet riktigt? Asså, så här e det: I måndags skulle jag till jobbet, jag har massor av arbete att ta tag i men vad göra när det är inskolningsdags på dagis? Lennie är görsjuk? Jo, det är bara till att vara hemma och hjälpa lilla snurfelurfan tillrätta på sitt nya dagis. Igår insjuknade 9-åringen... Feber och hosta... Nu ikväll kom lillsnurfan ner med skållhet panna även hon, lessen och törstig... Jaha
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Det blir inte alltid som man tänkt...

av , 2008-03-17 klockan 08:08 (Bubbel och Blubb med Lennie och Maria)
    ... Idag hade jag tänkt vara på jobbet kl 06.00 för att hinna ikapp arbetet jag missade i fredags... men en sjuk Lennie satte P för det... Tulle gubben, 39 graders feber och alldeles igenmurad i ögonen... Å Ellinor som skulle skolas in på dagis idag... Så klockan 05.30 inser jag att det blir inget åka till jobbet idag. Det blir till att vara hemma och skola in istället. Å snö har det kommit... Nåt så in i bänken. Det var ju riktigt skitkul eftersom jag var iväg och handlade penséer till vår entré ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 58 1 2 3 4 5 6 7 11 51 ... SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB