Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

En sjöjungfrus betraktelser

1. Fullständigt väck.....

...har man nästan varit från Zoopet ett tag känns det som, har liksom halkat in på annat.
    Men akvarieintresset håller sig stadigt i alla fall, men det händer inte sådär jättemycket. Fiskarna simmar som vanligt, några blir lite för många bara .
    Är väl helt enkelt så att man tröttnar på forumet efter ett tag, när samma frågor liksom går igen och igen. Troligtvis missar man en del som man skulle tycka vara intressant, men det överlever man troligtvis i alla fall .
    Sedan har min ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. R.I.P våran goa Robin.

Den goa vårliga lördagen förvandlades till en sorglig lördag när våran goa kanin Robin somnade in.
    Han har varit lite småslö ett par veckor, men inte kunde jag ana vad som var på gång.
    Dottern blev jätteledsen, hon fick honom när hon var 6 år gammal och han blev 7 år. Så hon har haft honom i över halva sitt liv, det är lång tid för en 13-åring.
    Och mer älskad kanin får man nog leta efter.

Till på köpet så måste vi avliva hennes dvärghamster som inte mår så bra heller, ...
    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1010137.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	172,9 KB 
Id:	33574  
  3. Förstörd nattsömn!

Fy, vad less man blir ibland.
    Inte för att jag sover sådär alldeles förträffligt i vanliga fall men inatt var det extra kass.
    Kl. 02.50 sätter larmet igång och tjuta öronen ur led.
    Innan man vaknar till liv, fattar vad som händer yrar man omkring och vimsar. Guben rasar nerför trappan och får syn på 2 grabbar som trasslar sig ut från garaget och försvinner bort mot en väntande moped/MC.
    Attans vad förbannad man blir

Nu tror vi ju inte att dom hunnit få ...
    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ronja & Harlie 090401.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	233,4 KB 
Id:	33573  
  4. Heja Svante!!!!

Kanske ska börja igår, eller egentligen så ligger jag ju ännu mer efter men det blir för långt. Så vi börjar igår:
    Igår var vi, dvs västingarna hos Christian i Alingsås och pratade foto. Kanontrevligt och mycket informativt. Ska försöka förkovra mig lite när tillfälle ges .
    Vi har verkligen jättetrevligt när vi träffas, så ni som inte har hängt på tidigare, och inte riktigt vågat. Jag looooovar, vi är inte så farliga som vi ser ut .
    Sedan har vi ju idag oxå då:
    Idag ...

Uppdaterad 2009-02-22 klockan 20:52 av Maria - Sjöjungfru

Kategorier
    Okategoriserat
  5. Flytt!

Gokväll!!
    Flytt ja, här flyttas det för fullt, mest hit och dit .
    I fredags flyttade äldsta dottern ut.
    I lördags flyttade yngsta dottern in i syrrans föredetta rum.
    I helgen (om det är färdigmålat) ska vi (sambon och jag) flytta in i yngsta dotterns rum.
    Sedan ska det målas i vårat rum och sonen ska flytta in där.
    Nästa helg ska alla endlers och dom flesta ancistrusynglingar flytta hemifrån, förhoppningsvis är det någon på auktionen som vill ha dom.
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 18 1 2 3 4 5 6 7 11 ... SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB