Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Mats dagbok

1. Fästingar

Hemma i Kalmar igen efter en helg i Norrköping och på bröllop. Det var ett litet fint borgligt bröllop. Så nu är bästa vännen gift...

Idag var jag ute med klasskompisen på Öland och undersökte bottenfaunan i ett par bäckar som rinner genom Mittlandskogen. Atsiken vad mycket mygg och fästingar det var! Tog bort en fästing som satt på smalbenet. Ni få som läser min lilla dagbok kanske kan svara på en fråga; hur ser det ut efter en fästing som burit på borrelia, har hört att det blir ...
    Kategorier
  2. Internetkrångel!

Ah! att man kan vara så beroende av internet... uppkopplingen har inte funkat på tre dagar och jag har känt att jag måste få surfa, det blir ju en rutin på det, varje morgonen till frukosten så surfar man runt sin morgonsurf... men nu äntligen funkar det

i tisdags var jag ute med en kompis som också gör sitt examensarbete om bottenfauna och håvade bottenfauna på öland... riktigt kul, såg många orkideer, långbensgroda och en gädda långt upp i bäcksystemet... jag passade på att fånga ...
    Kategorier
  3. Sorg...

Dagen då Leeds skulle upp i finrummet... men vad händer! Torsk mot Watford och vi får harva i Cola ligan ett år till.... gah!

Annars så har fjärilarna färgat ut ordentligt nu och honan är vackert röd på buken, så nu ska det matas med mygglarver ett tag så de börjar leka snart...
    Kategorier
  4. Första dagboksinlägget

Jaha, då skriver man i sin akvariedagbok då för första gången. Får se om det blir fler tillfällen.

Idag bytte mina fjärilsciklider och kakaduaciklider plats med varandra. Efter att kakaduahanen dött så tyckte jag det var bättre om fjärilarna fick ett eget lekakvarium. Och förhoppningsvis så kommer inte kakaduahonorna att gnabba så mycket med varandra nu när de inte är ensamma längre utan delar kar med kardinaltetrorna och ancistrus.

Redan nu har mina små favoriter färgat ...
    Kategorier
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB