Så har jag äntligen kommit igång efter sommaren, flytten från Kalmar till Norrköping och en massa jobb. Var idag på Akvarievalvet (min nya favoritaffär i Norrköping) och införskaffade 10 kardinaltetror och 4 fjärilar! Riktigt snygga, unga och vackert utfärgade exemplar håvades upp till mig! Känns bra att jag låtit de två karen stå och mogna med gamla invånare från Kalmar tiden så jag förhoppningsvis slipper nitriten! Så nu har jag ett lekkar med fyra fjärilar ...
Nu håller jag på att smörja sambon så mitt lekakvarium kan komma in i sovrummet! Nu ska jag ha lek på mina fjärilar! Har planerat att ha nån räka, amano har jag ju i det större karet o det funkar utmärkt, men frågan är om man kanske skulle prova med körsbärsräkor denna gång...? hm, de kanske är för små, men de är ju rackarns snygga... Klarar de av att gå i ett sånt lågt pH jag eftersträvar....? Jaja, har iaf koll på hur man ska göra nu för att få lek på dem, ...
Jaha, så försvann hela mitt dagboksinlägg... grrr jaja, ett nytt försök följer... Nu har vi äntligen flyttat tillbaka till vår lägenhet efter stambytet! Känns riktigt fräscht... Hyresvärden tapetserade ju om hela lghnt, in med parkett i alla rum, köket omgjort, badrummet omgjort... så jag är helnöööjd! men det har ju varit två jobbiga månader att leva i flyttkarrtong... den andra lägenheten som vi fick bo i var ju fin, men man kund eju inte packa upp något... allt var ...
Så, då var man tillbaka i Kalmar igen efter en sommar i Norrköping... Sommaren gick ju ohyggligt fort. Jobbade 8 veckor på Volvo-lager. Slitigt och mycket gå men det var kul och sen får man ju pengar vilket alltid behövs... Min fjärilsciklidhistoria fick ett snöpligt slut. I början av sommaren lyckades ju mina fjärilar klara romstadiet och de blev 2 veckor gamla, sen över en natt försvann de spårlöst vilket var himla synd. det som var ännu mer tråkigt var att jag då var i Norrköping ...
I förrgår så kläcktes då rommen!!! så himla glad. tyvärr så åkte jag ju till norpan under midsommar men sambon satt med ett vakande öga över de små! verkar inte vara alltför många som klarat sig men det som känns skönt är att jag har ett vatten som de kan klara av att få avkomma i och att fjärilarna inte käkar upp rommen... sambon satt en sats artemia i går så jag ska snart mata mina små skyddslingar!!!