Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Mats dagbok

1. Fjärilarnas 3:lek. Del 1

Kommer alltså fortsätta uppdatera på min blogg istället för på forumet då jag tyckte det var lite mycket kladdande från min sida i Smeh:s tråd om fjärilar.

Så, fjärilarna lekte alltså för tredje gången och precis som de andra två gångerna trodde jag att rommen blivit uppkäkad då jag nte såg några yngel eller tendenser från föräldrarna att vakta nåt område. Men igår såg jag att ett boklöv var täckt av små gråa yngel. Inga frisimmande saker här inte utan en grå klump som rörde lite ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Yngel och annat gott i gott!

Så äntligen! Fjärilarna har lyckats med deras första lek! antagligen har ni sett det i forumet, har skrivit några inlägg om det.. men är så jäkla glad för tillfället! andra gången av många många ggr jag fått upp yngel!

så lyckades jag även skaffa truckkort på jobbet! var bara den teoretiska delen som var lite meckig, jag har ju kört med truck i 2,5 månad innan så har även bytt avd inom jobbet så nu är jag i frysen och lastar frysmat. 22 minus så det är ju rena sommarvärmen ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Vattenbyte och mer löv

Så har veckans VB gjorts. Passade på att lägga ner lite mer boklöv i karen. Ser riktigt bra ut måste jag säga.

Lite tråkigt att mina C.sodalis inte vågar sig fram än. Nån som haft dessa corydoras o vet om att de är blyga? Har ju ändå en grupp på åtta (två dog ganska snart efter flytten från affären tyvärr) så de borde ju inte vara blyga pga för litet stim?

Det blåser rejält utanför fönstret nu! Tur att man slipper klippa gräset på hösten!
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Äntligen!

Så kom då mina små sötnosar hem till mig! 10 C.sodalis! Helt underbara! Just nu är de lite bleka o undrar nog var de hamnat! Måste verkligen ta mig tid att skaffa boklöv innan det är försent! Kommer bli himla läckert!

Passade även på att byta filter från inner till ytterfilter på samma kar. Kommer nog bli great med en förstorad filtervolym. Självklart parallellkör jag filtren tills ytterfiltret mognat! Verkar himla smidigt med ytterfilter måste jag säga. Kändes så svårt när ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Mina först Corydoras! (förhoppningsvis!)

Var igår och hjälpte brorsonen med lite akvariebestyr när han var i Norrköping och det var lite billigare än på Gotland. Han köpte en pump o lite bakgrund, kommer bli great tror jag!

när jag var nere på min nya favoritaffär Akvarievalvet så fick jag reda på att de kanske kunde få hem C. sodalis!!! De pansarmalar jag verkliigen är snygga! Finns en till art som är snygg och det är sterbai men jag gillar verkligen sodalis! Han skulle försöka beställa hem 10 st till mig!
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB