Mina tankar, min vardag och mina intressen
Får skynda mig att skriva ett litet inlägg innan admin märker att jag inte längre är Goldmedlem Jag har bestämt mig för att ta en paus från "fiskeriet" ett litet tag. Känner att skolan och hunden tar stor plats just nu och mina akvarier har i princip avstannat. Hela tiden tänker jag att denna helgen ska jag ta tag i alla kar och möblera om eller byta ut populationen....men tiden finns aldrig. Givetvis kommer jag att kika in men nån annan större aktivitet ...
Sist jag skrev sökte jag inspiration för att tycka mitt 540-kar va roligt igen. Den har jag nu iaf hittat För ett par veckor sedan gjorde vi ett sedvanligt vattenbyte, tänkt då -Äh, va f-n! Nu sätter jag igång. Gjorde en storrensning! Hivade ut närmre två 10-liters hinkar med växter (har ett stort antal kvar) flyttade om alla rötter och de stenar som finns i. Måste säga att jag blev helnöjde med resultatet, vilket även fiskarna ser ut att tycka med. Nu ska jag bara fixa till alla småkar med. ...
Tjaaa, va ska man göra när man inte har den minsta gnutta inspiration man behöver för att greja i sina akvarium? Är jag inne och kikar på hur andra har det i sina akvarium blir jag bara avis. Samtidigt så kan jag bara konstatera att jag behöver köpa nytt/nya akvarium om jag ska göra så som jag egentligen vill ha det. I vårt 540-liters kar har vi en rejäl fisksoppa, även om den till stor del består av olika sorters tetror. Då detta i princip var vårt uppstartningskar och då vi ännu ...
Jockes semester är officiellt slut idag, fredag, så nu är det bara helgen kvar till hans allvar börjar igen. Linda börjar i nionde klass nu på måndag. Fattar inte att hon blivit så "stor" redan. Åren går verkligen fort när man har barn. Själv har jag egentligen inte en aning om när jag börjar högskolan. De har strulat med schemat och inget verkar stämma. Från början var det annonserat att vi skulle starta den 18 september men nu har den tiden krympt till den 1 september. ...
Tja, som rubriken lyder har jag råkat ut för en inflammation i ovan nämnda hinna i ögat. Tillbringade ganska många timmar i tisdags hos både vårdcentral och Skövde KSS. Så nu droppar jag två sorters droppar i ögat 6 resp 3 gånger per dag samt klämmer i lite salva i ögat 4 gånger per dag. Det gäller vekrligen att komma ihåg när jag gjorde vad ¨Har fått ställa alarmet på mobilen så att jag inte glömmer av medicinen eftersom det var av stor vikt att detta sköttes ordentligt. Känns inte så där kul ...