Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

petnym

1. Alla fiskarna i karantän

Tänkte bli kvitt fiskarnas cryptocaryon irritans en gång för alla, så nu är det karantän och "tank swap"-metoden för att bli kvitt parasiterna. (Genom att flytta fiskarna till ett nytt kar var tredje dag så blir parasiterna som är i fel stadium av livscykeln kvar och man blir efter 3-4 byten kvitt parasiterna)... Jobbigast är att man måste vänta upp till 2 månader innan de kan komma tillbaka till akvariet där man har sin levandesten...
    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pny_ps9380b600.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	91,4 KB 
Id:	61931   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pny_ps9379b900.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	149,9 KB 
Id:	61930  

2. Uppgraderad retur

Länge sedan jag skrev något här...

Har uppgraderat returen från sumpen till mitt saltvattensakvarium. Har dels skaffat en 3/4" Loc-line med dubbla utblås. Har sneglat på en sådan lösning ända sedan jag började med saltvattensakvarium för fem år sedan! Loc-line är verkligen superbra så det förvånar mig att man själv skall behöva importera den från USA för att få tag i dom...

Har även byggt en "manyfold" så jag kan koppla på diverse reaktorer, (typ kalciumreaktor, ...
    Kategorier
    Okategoriserat

Namn:	pny_ps8901b750.jpg 
Visningar:	2 
Storlek:	133,7 KB 
Id:	61712   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pny_ps9339b750.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	169,5 KB 
Id:	61713  

3. Då var det min tur...

Dripp, dropp på vardagsrumsgolvet... Mitt åttakantiga akvarium har sprungit läck och fick paniktömmas i förmiddags. Alla malarna som nyligen flyttat dit har fått flytta tillbaka till malkuben som egentligen skulle läggas ned. Törs man silikona om skarven som läckt på ett 12 år gammalt akvarium och fylla det igen? Sambon är inte lika övertygad som jag om att vi även i fortsättningen skall ha ett akvarium i det hörnet i framtiden. Jag gillar verkligen möbeln jag byggt och skulle nog helst se ett alvarium ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Lägger ned malkuben

Håller på att avveckla ett av mina tre akvarium. Familjelivet med småbarn ger mig inte längre tid att underhålla tre akvarium så ett måste bort. Jag vill givetvis behålla mina båda möbelakvarium så 125-liters-kuben med malar får avvecklas. Först hade jag tänkt att sälja malarna men de får istället åka över i mitt åttakantiga sällskapsakvarium vars inredning justeras till att passa dom lite bättre. Bort med en massa växter och i med allt skiffer jag har kvar sedan början av mitt 980-liters för mååånga ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Solskydd

Har låtit göra ett par solskydd till bilen från ett eget foto...
    Kategorier
    Okategoriserat

Namn:	pny_ps0728b720.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	42889  
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB