Igår hade GCG sin årliga auktion och den blev mycket lyckad med många besökare, många utrop och bra priser för både köpare och säljare. Själv sålde jag lite rötter och några glasfiberbakgrunder samt ett gäng med Alternanthera reineckii. Detta handlade jag 6 st vildguppy 6 st Neocaridina sp. 'green' Ca. 10 blå Ampularia samt 1 påse av vardera Vesicularia montagnai Limnophila aromatica Gametophyta sp. Vallisneria nana Monoselenium ...
Uppdaterad 2008-11-30 klockan 17:25 av Kjell Fohrman
Har inte mycket tjöta om idag utan det är bara att ladda för auktionen imorgon. En sak dock - Sveriges bästa TV-program sedan 21 år tillbaka körde igång ikväll - På spåret Nu är åtminstone fredagskvällarna räddade några månader framöver. Dagens tävlande var riktigt duktiga
Fick idag tummen ur och begav mig iväg till förrådet och lyckades hitta lite prylar till GCG-auktionen på lördag. Det blev några bakgrunder och en del rötter - alltid något. Vädret är ju alltid poppis att prata om i Sverige så jag kan nämna att de millimetrar med snö som vi hade nu har försvunnit och minusgraderna har blivit plusgrader. Så nu är det "betydligt trevligare" (eller åtmintone mindre jävligare) än för några dagar sedan. Det hade hunnit lägga ...
Inte så himla ofta som jag berömmer kvällstidningarna men jag tycker att Aftonbladets artikleserie "Vågar du bli gammal" som startade igår är bra. Egentligen är det för jävligt hur gamla och sjuka behandlas i dagens samhälle. Trots att kunnandet och BNP är så otroligt mycket bättre idag, än det var när jag var ung så är åldringsvården nu väldigt mycket sämre. Själva har vi i vår familj drabbats av detta under de senaste 2 åren, där både min svärfar och svägerska varit dåliga ...
Som sagt detta med bloggar är väl inte riktigt min grej, men å andra sidan så skriver ju alla andra bloggar, så man får väl försöka skärpa till sig och åtminstone låtsas att man även så här på gamla dar hänger med lite i utvecklingen På akvariefronten händer inte mycket just nu - har lite "problem" med tofsalger i mitt 3.000 liters akvarium, fast det är inte så farligt. På lördag är det auktion i GCG så jag får väl försöka städa lite i förrådet för att se om det finns ...