Jo, nu har jag faktiskt semester!! Konstigt med sant... 3 veckor blir det+ imorgon fredag som jag tog spontanledigt häromdagen.. Inte för att det uppskattades på jobbet men jag kände mig tvungen.. Jag är rätt slut... Vi har dotterns gudfar på besök i röran, han är även Patriks bästa vän. Trevligt!! Han stannar några dagar och Patrik hälsade honom idag med orden: Vill adu ha en kaffe före eller ska vi sätta igång och bära/flytta på en gång??!! ... Stackarn, ...
Dagarna känns som de segnar efter.. Eller så är det jag som tappat farten?? Eller är det för att man halvt legad däckat med huvudvärk i några dagar.. Kanske för att jag sov nästintill 1½dygn??? Hmmm.... Jag har förnyat mig.. Har photoshopat en hel del.. som ni kasnke märker. Aja.. resultatet orkar jag inte bry mig specielt om just nu. Så där ser jag ut nu förtiden i alla fall. Björnlokorna står kvar i slänten. Blommar giggantiska blommor. JAG MÅSTE TA NER DEM!! ...
Uppdaterad 2008-07-03 klockan 09:28 av C.Ciklid
Puh... det finns en orsak till att man pratar om hönshjärnor i mindre smickrande ordalag... Flertalet av de höns jag träffat har inte varit stora begåvningar men en del har varit desto större personligheter. Nu har vi äntligen byggt klart hönsgården, först hade den inte ens utgång så vi fick bära ut gänget o nu sliter vi för att få dem att begripa att de kan gå både ut o in... men det är en nyhet så de är rätt skeptiska. utevistelse däremot var uppskattat. Igår satt dottern o jag o käkade ...
För att få lite färg i 110-litersakvariet hade vi planer på att köpa någon mera färgglad firre också, och först var planen någon fin dvärgciklid, där kakaduan låg bra till. Men så var vi inne på den lokala Arken och tittade, och de hade honungsguramis. Omedelbar kärlek, de är hur söta som helst. Frågan är dock, som jag såg när jag var ute och surfade...vilken honungsgurami? Är det Colisa chuna eller Colisa labiosa? Själv tror jag på labiosa - de har ingen ...
Uppdaterad 2008-07-03 klockan 12:10 av Jens A.
Hajmal Var och handlade på ICA häromdagen. Botaniserade i frysdiskarna. Där fanns ett antal udda fiskarter representerade. Antar att det är en följd av dagens begränsningar i torskfisket som gör att handlarna letar efter andra alternativ. Vad hittade jag då? Jo, Hajmal! Tyckte det latinska namnet klingade lite bekant och gjorde därför en sökning i Zoopets databas. Och ser man på! Pangasius hypophthalmus! Det var den jag trodde. Spännande. Jag återkommer med en rapport senare ...