Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

1. Akvarium = Eld (eller dårhus)

Kan nästan likna akvariet med en sprakande eld. Man blir lika trollbunden av båda. Jag kan sitta länge och bara stirra in i glöden och flammorna från elden, väldigt ro givande. På samma sätt är det med akvariet, alla färger på fiskarna och deras beteende är verkligen intressant.
    Skulle gärna vilja veta mer om fiskars beteende, om man kan se om dom är lyckliga eller olyckliga?
    Ibland kan jag nästan tro att det är ett dår hus man tittar på... haha... Ahlin "älskar" verkligen ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. 10 dagar kvar....

Jepp, nu är det bara 10 dagar kvar innan det bär iväg till Cypern
    Konstigt så det kan falla sig men just när jag är där nere så råkar jag att fylla 60 så om ni har vägarna förbi Paphos den 23 så lovar jag att bjuda på en stor stark nere vid hamnen

Annars rullar det på - har nu klarat av alla höstens kurser för de som jobbar i akvarieaffärer uppe hos Akvarieteknik och det har varit riktigt kul hela tiden.

Vi hålller redan på att planera för 6 nya kurser det första ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Pyssel

av , 2010-11-01 klockan 12:20 (C.Ciklids stora fantasibulletankar!)
    Tänk att Halloween blivit ett spektakel där barn matas in att man skall klä ut sig och köpa dräkter, äta en massa godis, knacka dörr osv. Hur är det där med reklam för barnen egentligen?? Var inte det olagligt? Man får hem leksaks kataloger som innehåller Halloween dräkter m.m. På Nickelodeon kör de reklam pauser med inslag av leksaker och nu även Halloween inspirerat. Jag som förälder bryr mig inte så värst mycket, men barn är mer mottagliga. Och på dotterns lekis så har det pratats en hel del ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Ett gammalt vykort...

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img031.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	197,3 KB 
Id:	38724
    ... till fröken Ester Eliasson hittade jag bland mina gömmor.
    Ester blev sedan min farmor ...

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	img032.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	234,4 KB 
Id:	38723

Läsa det får ni göra själv ...

Uppdaterad 2010-11-04 klockan 11:57 av Lilla Damen

Kategorier
    Okategoriserat
  5. Nytt, Ny : Nyis

Ja då ska vi se... Har aldrig haft någon blogg tidigare så man får nog ta denna blogg med en nypa salt

Köpte ett 720 liters akvarium för precis en vecka sedan idag. Det nödvändigaste ingick i detta ja kanske 10 år gamla akvarium. Fick med en massa rötter, islands grus, filter, slangar osv osv.
    Tänkte att det var nog bäst att börja på detta vis eftersom jag inte har någon akvarie erfarenhet...
    När jag dundrade iväg med stor bil och släp hemåt efter mitt inköp så var ...
    Kategorier
    Okategoriserat

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB