Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

1. Golden-yngel

Till min stora förvåning har jag hittat yngel i akvariet med golden-killis och pygmeguramis. Det är golden som ynglat, och jag är häpen att minst ett yngel överlevt där inne. Duktig på att smyga, tydligen.
    Kategorier
  2. Byttor och baljor

... och hinkar... jag måste alltid springa ut i köket för att hämta fler, när jag grejar med akvarierna. Just DEN DÄR klumpen med växter måste ligga i bytta ett tag så att inga ev yngel åker ut med badvattnet (he he). Och DEN klumpen växter har jag inte hjärta att slänga - än Och den där snigeln ser hängig ut - den får sitta i DEN DÄR baljan. Vilket resulterar i en massa skålar över hela köksbordet - som jag senare i veckan går igenom en gång till.

Fyra erythromicron-pinglor har ...
    Kategorier
  3. 1:a maj

Nämen oj ny månad är det vart tog april vägen? ja det har jag funderat på dagarna går så fort snart är det jul igen . Mulet och kallt idag så ute det är jag inte men Gizmo han är ute på tomten, han har spöat upp en svart honkatt eller spöat och spöat var väl mest skrik men hon gav sig iväg.Han kom in och slickade sin sårade själ en stund sen gick han ut igen och nu ligger han och spanar efter nya offer, skillnaden från förra sommaren är att han nu säger ifrån det gjorde han inte då utan bara ...
    Kategorier
  4. Mer bebisar!

Nu har det ramlat ur så många bebisar från mina honor att jag inte ens kan räkna dem...... En av honorna blev väldigt medtagen och såg väldigt hängig ut igår kväll, men jag lät henne vara. Fick plocka ur henne och avliva i morse, då hon mådde ännu sämre tyvärr, hon hade en vit prick på ena fenan med.... En av de svarta var det, sen hittade jag en av de gula med, fast hon hade redan kolat på botten..... Gissar att det möjligtvis är så att de fick väldigt stora kullar och att det blev tufft för dem, ...
    Kategorier
  5. Peroxidförsök III utvärdering

1) Ja, syrgashalten måste ha höjts, eftersom jag ser bubblor på växterna.
    2) Nej, Cladophora-algerna bryr sig inte alls, de växter lika bra som nånsin.
    3) Jag ser inga effekter på växterna alls.
    Kategorier

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB