Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Senaste blogginläggen

1. Lite kul

Av en slump så läste jag mitt senaste blogginlägg.
    Den 21 oktober var det inlagt.
    Gnällde över min krasch med cykeln och mycket att göra....
    Och vet ni vad jag gnäller fortfarande över samma saker, INTE bra. Får ändra gnäll taktik.
    Hur som helst, anledningen till att jag fortfarande gnäller är att kraschen orsakade förutom en rejäl hjärnskakning även en fraktur i käken där en bit ur käkbenet slogs loss. Just nu håller jag på och valsar omkring med olika remisser bland käkkirurger ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Moina och tranor på gång

Verandamoinan blev inte någon höjdare denna vår men nu tar utomhusmoinan fart med hjälp av sommartemperaturen. Jag seedade lite mer moina för någon vecka sedan och nu hoppar det allt mer i mina murbruksbaljor. Men veckans riktiga surprise blev att det i en av dem dessutom vinglar runt rätt så nykläckta svarta mygglarver. Det här bådar gott för säsongen. Eftersom murbruksbaljan stod torr under vintern innebär det att det rör sej om nylagda ägg som kläckts. Och eftersom vi inte erfarit några myggproblem ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Vad gör man inte för sina djur?

Om man slut på mat till både fiskarna och ödlorna, vad gör man då?
    jo, man åker till affären och köper mer.

men om man inte har något motoriserat fordon då?
    ja, då tar man sin cykel och cyklar två mil i regn för att införskaffa maten.

vad får man då tillbaka av detta?
    jo, man hittar även två små riktiga juveler i affären, en "electric blue" guppy hane och en riktigt snygg svart hona.

hanen har ett "undre svärd" på ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Ny triops

För några dagar sedan poppade det upp ytterligare en 2 cm triops i den röda hink med växtvatten där jag tidigare hittat - var det fyra styck. Samtidigt har jag provkläckt 4 resp 3,5 år gamla triopsägg som lagrats torrt i rumstemp med minimalt resultat - vilket stärker tesen att triopsäggen dör av med tiden – i alla fall i rumstemp. Så i fortsättningen blir det mer ägg i frysen och kylen eftersom jag inte vet vilket alternativ av dom två som är bäst.

Under vintern perfektar man sin ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Paparazzi... ett framtids yrke?

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	050.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	114,8 KB 
Id:	53392
    "Säg HEJ till publiken... förlåt, fotografen!"
    (bilden hade varit jättefin... OM jag hade vetat hur man redigera bort skuggan
    på den vänstra tjejen )

Riktigt kul att fotografera något annat än blommor och pälsmuppar (som envisas med att blunda när de hör kamerans truddelutt). Man borde kanske byta jobb... byta ut eleverna mot en kamera modell värsting? Hm... får fundera en runda till på det... ...

Uppdaterad 2012-05-13 klockan 09:32 av Lilla Damen

Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB