handdator

Visa fullständig version : Växtnördshumor

defdac
2006-06-20, 07:58
Ang. en omröstning på barrreport huruvida man använder "Estimative index" som skötselmetod eller inte. Estimative index går ut på att man doserar upp ganska rikliga näringsnivåer och spolar ur dom en gång i veckan med ett stort vattenbyte:

"The 70 gallon's drain is piped out to the base of a Live Oak I planted several years ago. It's about five times bigger than the others I planted at the same time."

brams
2006-06-20, 10:18
hehe, kanske borde skaffa ett grönsaksland å tömma vattnet i istället för att bara spola ut det?

Maria - Sjöjungfru
2006-06-20, 12:06
Jag passar på att vattna mina krukväxter när jag byter i lilla köksburken och nu på sommaren kommer även vattnet från 180:an till nytta i rabatter och krukor på utsidan :D Det växer som tusan.

PatrikS
2006-06-20, 16:57
Ang. en omröstning på barrreport huruvida man använder "Estimative index" som skötselmetod eller inte. Estimative index går ut på att man doserar upp ganska rikliga näringsnivåer och spolar ur dom en gång i veckan med ett stort vattenbyte:

"The 70 gallon's drain is piped out to the base of a Live Oak I planted several years ago. It's about five times bigger than the others I planted at the same time."

Med dessa uppgifter som grund kommer någon att inom snar framtid börja lansera pmdd som ett mirakelmedel för mindre utrustade män. ;)

petnym
2006-06-20, 16:59
Med dessa uppgifter som grund kommer någon att inom snar framtid börja lansera pmdd som ett mirakelmedel för mindre utrustade män. ;)
Jupps... Skriv din emailadress här och det kommer automatiskt... :D

PatrikS
2006-06-20, 18:13
Hahahe, petnym, har du verkligen så mycket som jag behöver? :p För mitt lilla "nano" :D