Visa fullständig version : Kampyngel ihop med malar
Thomas&Anna
2006-05-17, 21:58
Frågan är kort.
Kan man ha kampfiskyngel ihop med 2st L-260 och 1st Ancistrus.Jag (Anna) har fått en hane att bygga ett mäktigt skummbo och fått yngel i detta frågan är om malarna i karet äter upp dessa?
Sjäälv har jag aldrig lyckats med kampisar så jättegrattis, va kul!! Var i akvariet befinner sig kampynglen? I vilket vattenskikt? Om de rör sig i de övre lagren så borde ju inte malarna komma åt men om de däremot simmar längs botten så finns kanske chansen att de blir malmat. Bara ett antagande.... Eller vad tror du? Tänkte att eftersom de är labyrintfiskar kanske de bor högre upp??? :rolleyes:
Thomas&Anna
2006-05-17, 22:43
Ynglen ligger fortfarande i skumboet men dom kommer ut när som helst,det är väldigt mycket växter i karet så hoppas at dom kan gömma sig.Dom kampynglen vi hade när vi träffas i Åleds överlevde inte.
_stiffe_
2006-05-18, 15:31
vad jag har läst så ska det funka att ha kampyngel och ancistrus tillsammans.
Thomas&Anna
2006-05-19, 10:31
Tack! Men hur går det med L260 malarna.
Thomas&Anna
2006-05-19, 10:34
Dom ynglen jag Anna hade sist var lite överallt men gick högre upp ju större dom blev. Hanen är fortfarnade kvar och han jagar bort alla fiskar som kommer nära boet även när Ancistrusen ligger på botten under boet kommer han. Så än så länge är jag inte orolig för ynglerna.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.