handdator

Visa fullständig version : Tåliga växter i malkar

Thomas&Anna
2006-05-17, 21:51
Jag (Thomas) skulle vilja ha lite förslag på tåliga växter i mitt malkar.Vattenpesten försvann ganska fort,köpte 2st stora svärdplantor för två veckor sedan nu är det bara trådar kvar.Javaormbunke går bra men skulle vilja ha något större och högre i bakgrunden.Det är ett kar på 400l och ganska bra cirkulation.Det kanske är så att det är låga växter som gäller?

Lenmar
2006-05-17, 22:08
Nästa gång jag gallrar i min vallisneria hör jag av mig. Brukar slänga ca 7 liter i månaden... Växer som ogräs och svårt att suga sig fast på eftersom det står i blåsten hela tiden...

Mata på med vegetabilier typ squash, förvälld blomkål så de får nåt annat att gnaga på än växterna..

Thomas&Anna
2006-05-17, 22:11
Kanon du får en slant för dessa

Lenmar
2006-05-17, 22:14
Kanon du får en slant för dessa
Näpps, då får ni dem inte..... ;) Jag fick ju smarr-kaka i Åled?! Ujujuj... regelbrott här tror jag..... Inte annonsera i forumet.... [B)] ...Jag tycker vallisneria är käck för att den växer i samma takt den förbrukas om man bara fått igång den bra. Det var bara det jag ville säga. Hör av mig via pm... [:o]

Thomas&Anna
2006-05-17, 22:50
Näpps, då får ni dem inte..... ;) Jag fick ju smarr-kaka i Åled?! Ujujuj... regelbrott här tror jag..... Inte annonsera i forumet.... [B)] ...Jag tycker vallisneria är käck för att den växer i samma takt den förbrukas om man bara fått igång den bra. Det var bara det jag ville säga. Hör av mig via pm... [:o]

Du får en nybakad sockerkaka och vi lite växter

ansjo
2006-05-17, 23:10
Du får en nybakad sockerkaka och vi lite växter
Ni kan få växter av mig med, jag älskar sockerkaka;) :D .

Thomas&Anna
2006-05-17, 23:22
Ni kan få växter av mig med, jag älskar sockerkaka;) :D .
Har du något som tål malkar så ok vi är ofta åt varbergshållet

ansjo
2006-05-17, 23:30
Har du något som tål malkar så ok vi är ofta åt varbergshållet

Jag skickar PM.

Krax
2006-05-18, 06:45
Ni vill inte ha flytväxter? Det funkar kanske bättre med bitiga malar.