zeke66
2006-05-16, 10:24
Ska ju som jag sa här tidigare i en tråd göra om mitt 540 till ett hem för typ 25 troffar kiriza..Nu är ju frågan då mitt tidigare har varit ett sällskaps akvarium med denna uppsättning av pumpar. 1 eheim 2028 Ytter filter 1050 L timman och en new jet med filter patron på 1000 i timman. Men detta kommer ju inte att räcka till troffarna. Räcker det om jag skaffar en till new jet på 1000 i timman. Jag har ju i och försig en maxi jet liggandes på 3000L i timman. Men med den och eheim så skulle det blir 4050 i timman vilken snurr...Har inte löst filter frågan till den i så fall ( maxi jeten). Har ju en stor bit filter matta hemma 10 cm tjock har funderat på att kanske klippa till en bit av den och modda dit på ett elrör...Vad säger ni som är vana vid troffar? Skulle ni skaffa en new jet till på 1000 i timman och köra dubbla sådana = 3050 i timman eller Eheim och maxi jet = 4050L i timman ....Hoppas på svar snart då det ska fixas till i helgen....Nice att äntligen få troffar fisken man alltid velat ha :D