Visa fullständig version : Tropica börjar sälja nitrat/fosfat-baserade gödningar
Några år efter, men väldigt välkommet. Wohoo!
http://www.tropica.com/article.asp?type=news&id=679
Säkert bra för er växtnörder. Skulle hellre ser att de bygger AquaCube med 16liter till en fjärdedel av priset ;).
Har inte du möjligheter att påverkar de?
Hejhopp. ralp
Och om man får alger skall man reducera gödningen med 50% och öka vb med 50%...
http://www.tropica.com/article.asp?type=news&id=687
Tolkar texten som om TMG skall utgå? Någon som sett priser?
/J
Skulle hellre ser att de bygger AquaCube med 16liter till en fjärdedel av priset .
Ja det skulle vara fint. Gärna med betydligt tunnare glasväggar också, kanske en variant i billigare matieral.
Höhö nej det kan jag inte påverka 8)
Tolkar texten som om TMG skall utgå? Någon som sett priser?
http://www.tropica.com/article.asp?type=news&id=686
Färgen på den vätskan är misstänkt lik den vanliga mastergrow:n, förmodligen namnbyte bara. Dvs samma pris.
http://www.tropica.com/article.asp?type=news&id=686
Färgen på den vätskan är misstänkt lik den vanliga mastergrow:n, förmodligen namnbyte bara. Dvs samma pris.
De skriver själva så här: "PLANT NUTRITION liquid was previously marketed under the ‘Tropica Mastergrow’ brand."
Låter lite som Credo Total, om den fortfarande finns kvar på marknaden. Den innehöll ju allt i ett.
Är Tropica Master Grow precis samma sak som NutriSi? Innehåller de båda precis samma ämnen?
Funderar på om jag skulle köra med både TMG och NutriSi...
Funderar lite på vad driftskostnaden blir i längden, fast man måste ju prova [;)]
Finns de nya gödningarna från Tropica att köpa någonstans i Sverige än?
Är Tropica Master Grow precis samma sak som NutriSi? Innehåller de båda precis samma ämnen?
båda är mikrogödningar.
båda är mikrogödningar.
men exakt lika e dom nog inte.
Undra om dom kommer ha med någon form av innehållsförteckning?
På TMG finns det ju innehållsförteckning, men dom det finns på dom nya vet jag inte. Finns det någon innehållsförteckning på Nutrisi?
pmdd på flaska? :) går det köpa ännu?
Micro+ fanns ju förut, nu är det Nutrisi som man får blanda själv istället.
Nej TMG innehåller k samt mg har jag för mig
Varför köra med båda ?
Jag har fått avsevärt bättre resultat sen jag skippade NutriSI och började med tmg
Jag kör med Nutrisi nu och tycker att jag ser en del brister i slutet på veckan som kanske kan vara något ämne som inte min Nutisi inte innehåller så om jag testar med TMG lite så få jag veta om det kan vara nåt sånt.
Iaf jag har inte råd med att köra enbart TMG, kommer bli svindyrt och jag tjänar ju ingenting i princip iom att jag inte har något jobb.
Jag ska testa med att köra med Nutrisi som grund och sedan ha i lite TMG extra, syns en del mer microbrister på växterna än vad jag ser macrobrister nu också, så det kan nog vara bra med lite extra microämnne.
Ska kanske senare testa fler olika microgödningar (vanliga växtgödningar som dom säljer i vilka akvarieaffärer som helst) som t ex JBL ferropol, någon Sechaem (stavas det stå?) produkt (vart köper man dom?), Tropicas nya (fast den innehåller inte micro?) mm.
Föresten vad är NPK?
Daniel_N
2006-05-11, 20:54
Om nu inte NutriSI är lika bra som TMG, kan inte receptet på NutriSI ändras så det blir bättre då?
Hejsan
Jag kan förstå att priset på TMG kan avskräcka men faktum är att min 5 liters dunk räcker i nästan 50 veckor. ( det blir ca 12 spänn i veckan,, fick den för 599kr )
Vad jag vet så är det bara K o MG som inte finns i nutrisi men finns i TMG och det tillsätter man ju lätt vid sidan om.
MVH Jimmy
Om nu inte NutriSI är lika bra som TMG, kan inte receptet på NutriSI ändras så det blir bättre då?
Ingen hadde varit gladare än jag då jag har en 10 kg spann NutriSI i källaren hehe
Ingen hadde varit gladare än jag då jag har en 10 kg spann NutriSI i källaren hehe
kan ju alltid bli guldis och lägga ut en del av de på annonsbörsen ;)
Säkert bra för er växtnörder. Skulle hellre ser att de bygger AquaCube med 16liter till en fjärdedel av priset ;).
Hejhopp. ralp
är ju lätt växtnörd. fiskarna är ju bara typ lite bonus.
Det är nog lite svårt efter som det är ett färdigt kommersiellt pulver för jordbruk / odling, inget som någon står och blandar till.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.