Visa fullständig version : F-n vad ARG man blir!!!!
Grabbens cykel blev stulen igår.[:(!] Den stod precis utan för våran dörr i radhuset. Så någon måste alltså gått upp på våran trappa och snott den medans vi var hemma.[:(!] Jag är så förbannat trött på det här samhället. På två år så har vi haft 5 bilinbrott och blivit av med två cyklar. Vad gör man? Jag vill bara skrika:
LÅT BLI VÅRA SAKER!!!!!!!!
Nu måste jag gå ut och kolla området ifall den ligger i näheten.
Alexander Ylipää
2006-04-27, 07:39
Lider med dig, min cykel blev demolerad några gånger innan den blev stulen....cykelreparering åt skogen....
Grabbens cykel blev stulen igår.[:(!] Den stod precis utan för våran dörr i radhuset. Så någon måste alltså gått upp på våran trappa och snott den medans vi var hemma.[:(!] Jag är så förbannat trött på det här samhället. På två år så har vi haft 5 bilinbrott och blivit av med två cyklar. Vad gör man? Jag vill bara skrika:
Ja, det är märkligt att det skall vara så helvetes svårt att skilja på mitt och ditt....[:(!] (ursäkta språket)
kan bara hålla med, tillhör dock dom få som alltid varit relativt förskonade från dylika händelser.
fick dock tändstiftet på moppen stulet i vintras, ett gammelt rostigt tändstift av alla j***a grejjer.
menmen ligger ett brännbollsträ på hatthyllan som ja gjorde i skolan för typ 15år sen utifall, har ju rebo i närheten så springer ju en massa löst folk här :/ men ska iallafall införskaffas en webkamera så ja kan hålla koll på moppen lite bättre.
Jag säger så här... så länge dom ger sig på mina grejer och inte min sambo eller mina barn...
Hur är det är berga så bråkigt som det sägs i nyheterna?
Hur är det är berga så bråkigt som det sägs i nyheterna?
Inte mer bråkigt än vad det är på andra ställen i Storstockholm, men som alltid så finns det vissa områden som är mer utsatta än andra, och det går i vågor.
Men tyvärr så är det ju så idag att då man ska köpa någe nytt, exempelvis några nya utemöbler, så tänker man ju att det knappast är någon idé att satsa på några lite dyrare, för hur länge kommer man att få behålla dessa om man inte har stenhård koll på dem 48 timmar om dygnet ??
Ska man behöva ta in sin cykel i lägenheten för att inte riskera att bli av med den ?
Gör man iordning några utekrukor med blommor i, så har det ju hänt att dessa krukor försvinner och man hittar dem ståendes på någon annans uteplats.
Har själv råkat ut för detta, men då det var en ganska så unik kruka och jag hade fotobevis på att den var min så hade de inte så mycket att säga till om. De flyttade sedan ca en månad senare.
Det finns föräldrar som inte frågar vart barnen fått blommorna som de kommer hem med, och som barnen plockat ur någons rabatt.
Då man säger till barnen att så gör man inte, så kommer en förälder rusande och skäller på en för att man "angripit" deras barn.
På kolonilottsområdet så händer det då grönsakerna börjar att bli färdiga att skördas, att det är potatisplantor upprivna, salladshuvuden plockade, prydligt avskurna vid roten, jordgubbslandet helt länsat.
Då det finns stugor på nästan varje lott och många är fullt inredda och med säng / bäddsoffa i så att kolonisterna kan sova över, vilket även många gör, så kan de vakna mitt i natten av att det är objudna gäster inne på området.
Dock så vet jag att det finns många andra kolonilottsområden som är så väldigt mycket mera utsatta än vad vårat område är, men det är inte kul.
Rödlöga, hoppas verkligen att du hittar rätt på sonens cykel.
Birgitta W
2006-04-27, 11:09
Det är hemskt, men jag har hört att man inte får ta sin cykel om man hittar den efter det den blivit stulen...
Någon som vet om det är så???:confused:
Det är hemskt, men jag har hört att man inte får ta sin cykel om man hittar den efter det den blivit stulen...
Teoretiskt kan det bli tal om egenmäktigt förfarande, i praktiken vet jag inte... det sunda förnuftet borde ju råda.... men man kan inte ta tillbaka den med våld från någon som har den, hur gärna man än skulle vilja... och polisen gör nog ingen blixtutryckning på en upphittad cykel..
ligger en polisanmälan är det polisens uppgift att ta in cykeln men med tanke på hur "duktig" våran poliskår är så lär inte det hända.
polisen prioriterar ju smått idiotiskt nuförtiden när det gäller vissa grejjer.
sen råder ju andra lagar nufårtiden också för stulen cykel som blivit såld.
köparen kan inte längre åberopa god tro längre vid köp utan egendomen ska teoretiskt sett alltid gå tillbaka till den bestulne.
firejackan
2006-04-27, 19:37
Dra inte alla poliser över ett drag...Det finns dom som gör sitt bästa...
de finns bra poliser ja men dom flesta jag mött har inte varit bra utan gapat skrikit betett sej mycket dåligt och hotat med att ge mej böter utan att ha stöd för det i lagen.
4/6 gånger jag blivit stoppad med moppen har det varit så, har tillåmed haft polis som ansett jag skulle köra på ett sett som är direkt olagligt, nämligen köra på vägen och inte cykelbanan men va inte det jag syftade på utan dom där dumheterna som ja läste om igår.
att dom jagar bilister drar in åklagare och gör husrannsakan för små sketna laservarnare, sånt drar stora mängder resurser från sånt som är viktigare, ex: inbrott.
en laservarnare funkar inte i dagens läge nämvärt bra för när den varnar har snuten högst troligen redan tagit reda på din hastighet och då är det för sent att bromsa.
och de ovanför är långt ifrån den enda snedvridna prioritering polisen gör på bekostnad av mer viktiga områden.
en annan grej som jag stör mej på när det gäller polisen är att dom själva inte ens vet vad som gäller inom vissa områden.
sen att alltför många poliser inte ens känner till grundläggande trafikregler trots att det är dom som ska se till att dom följs.
ett annat exempel på resurslöseri är de ja råka ut för i höstas.
blev stoppad av mc snut för stickprovskontroll alkotest.
tycker det är ett jäkla resurslöseri att stoppa en mopedist för endast alkotest.
själv hade jag hellre sett att han kört rubbet, kollat försäkringen och ställt lite frågor om moppen till exempel då den inte va riktigt laglig den dagen då den va strippad på alla kåpor till exempel så från hans synpunkt kunde ju moppen mycket väl varit stulen, kanske även begärt att få provköra moppen för att se om den är trimmad.
Rödlöga, hoppas verkligen att du hittar rätt på sonens cykel.Nix, ingen cykel upphittad. Antingen ligger den i kanalen eller så är det någon annan dönick som syklar på den. Dom hade även varit på min gamla omålade (lila hammarlack) postcykel.[:(!]
erikthur
2006-04-27, 22:33
Detta kanske inte passar så bra vad gäller den allmänna stämningen i den här tråden men när Dr Friedman från USA för ett antal år sedan frågade radiologi-professorens sekreterare vart man kan skaffa en cykel i Uppsala så svarade hon omedelbart - "sno en".
Han blev något konfunderad men följde inte rådet.
Och fick heller inte köpa någon cykel för hustrun efter han hört om min cykelkrock som gjorde min cykel politiskt korrekt. Smällen var så kraftig att ramen böjde sej så att jag endast kunde svänga åt vänster efter detta.
:)
Smällen var så kraftig att ramen böjde sej så att jag endast kunde svänga åt vänster efter detta.
:)
den varianten har ja inte kört själv men väl en knäckt framgaffel så där gick de mest som för nazzepartierna.
åt helvete :rolleyes:
kan bara hålla med, tillhör dock dom få som alltid varit relativt förskonade från dylika händelser.
fick dock tändstiftet på moppen stulet i vintras, ett gammelt rostigt tändstift av alla j***a grejjer.
Samma här.. men i höstast stal någon mitt vänstra fram blinkers till en rostig gammal opel ascona.. och sprucket var det åxå.. :) idioter
ligger en polisanmälan är det polisens uppgift att ta in cykeln men med tanke på hur "duktig" våran poliskår är så lär inte det hända.
polisen prioriterar ju smått idiotiskt nuförtiden när det gäller vissa grejjer.
sen råder ju andra lagar nufårtiden också för stulen cykel som blivit såld.
köparen kan inte längre åberopa god tro längre vid köp utan egendomen ska teoretiskt sett alltid gå tillbaka till den bestulne.
jag måste juh ärligt säga att svenska polisen e satans dåliga på att göra sitt jobb.
om någon t.ex. rymmer från kumla så bara dom håller sig inom landet så kan det finnas en chans att hålla sig undan länge.
Men direkt dom smiter in i Norge/Danmark/Finland så tar det 20 minuter är dom fast.
finns flera exempel som man har läst om.
Samma här.. men i höstast stal någon mitt vänstra fram blinkers till en rostig gammal opel ascona.. och sprucket var det åxå.. :) idioter
Vet du hur dyra blinkers är ;)
polarn höll på å skita knäck när han kolla va nya till 745:a kosta, 600kr
hhmm undra hur man ska göra för att få behålla sina grejer, skruva limma och låsa fast räcker inte längre.
jag måste juh ärligt säga att svenska polisen e satans dåliga på att göra sitt jobb.
handlar också om att utomstående(läs politiker) lägger sej i hur polisen ska göra sitt arbete vilket skapar problem.
se bara på "närpolisen", bara satsat halvt på det och nu kostar det bara resurser.
va ju uppe i tidningen nyligen.
sen den snea prioritering som görs inom vissa områden och det är ju "dom där uppe" som gör sånt inte fotfolket.
och sen det jag skrev ovanför om mc snut som enbart gjorde alkotest och inget annat.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.