Visa fullständig version : arg bright blue
Helena_o_Mattias
2006-04-08, 22:48
Hallå alla, har en argsint bright blue i vårt kar och vet inte alls vad vi ska göra i dag låg en fisk i vårt kar död på grund av den :( förslag börjar tröttna på den. Är det nån som bor i luleå och sugen på byta så byter jag den gärna mot något lättsammare. Vill inte ha vårt kar terroriserat, trött !!!!!
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=96
Då har du nog skaffat dig helt fel fiskar för att det är så de är.Mbunas är väldigt aggressiva av sig.Har du tillräckligt med gömställer åt fiskarna så att de kan komma undan och gömma sig,annars föreslår jag att du bygger upp lite grottor av stenar.Vad har du mer för fisk i karet.Karet du har är på tok för litet för så många malawi som du har,det är nog därför detta händer.
MvH Richard
Helena_o_Mattias
2006-04-09, 12:51
har botten full av kolsten och gått om göm ställen. har inte 7 fiskar mer har gjort mig av med 2st sen tidigare, sen dog ju den där firren i går som jag skrev om. så nu just är det bara 3 och den argsinta bright blue de andra så håller jag på att söka namn på men de är bra mycket mindre en vad bright blue är och inte alls så aggresiva. men vi har bestämt oss att vi ska göra oss av med bright blue den går bara inte att ha!
Det har nog mycket med att göra att den är så mycket större än de andra.Jag hade ett gäng med Ps.Mpanga förut och en hane var mycket större än de andra och han var inte riktigt klok,så den fick gå i ett annat kar tills de andra hade vuxit ikapp.Sen var det inte några problem.
MvH Richard
Helena_o_Mattias
2006-04-09, 16:35
MMM kan mycket va så men problemet att jag inte har nått annat kar den andra karen är ju fulla med andra typer av fisk som inte alls går ihop med den :( har ett 30L på hyllan som jag har användt som yngel kar men det är på tok för litet för den firren
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.