handdator

Visa fullständig version : Pappillon Ceramic reactor Alife CO2 2550 bra?

Leonard
2006-03-18, 16:13
Undrar om Pappillon Ceramic reactor Alife CO2 2550 som man kan köpa hos www.aquaristic.net (http://www.aquaristic.net) är ungefär lika bra en "riktig".
Hittar inte länken till den andra jag menar, men man ska ha minst 2bar för att den ska funka, nån som har den, Defdac?

Leonard
2006-03-18, 16:33
Hittade länken, den andra keramikreaktorn som jag menade: http://www.aquaticeco.com/index.cfm/fuseaction/product.detail/iid/9775/cid/2339

Om Pappillon Ceramic reactor Alife CO2 2550 är lika bra som den andra?
Någon som har testat någon av dessa?

Kharn
2006-03-18, 19:46
hej jag har 2 st Point Four Ultra-Fine Bubble Diffusers
och dom är helt otroligt bra enda problemet är att dom kräver över 1.7 bars tryck för att överhuvudtaget fungera

Slanganslutningen är oxo större så man får pussla lite men det är verkligen värt jobbet.

Om du tänker beställa så räkna med att den kan fastna i tullen ( det gjorde mina ,,det gick på ca 500 spänn )

MVH Jimmy

MagicFingers
2006-03-19, 00:31
Om du tänker beställa så räkna med att den kan fastna i tullen ( det gjorde mina ,,det gick på ca 500 spänn )

MVH Jimmy

du kan inte ha beställt inom EU då?
för att det skall inte finnas några tullavgifter inom denna...

Raven
2006-03-19, 01:41
du kan inte ha beställt inom EU då?
för att det skall inte finnas några tullavgifter inom denna...

hört samma sak om grejer beställda inom eu-

Nocturna
2006-03-19, 01:57
Är det inte så att du fortfarande får betala momsen?

Raven
2006-03-19, 02:50
Beställer man från Tyskland så slipper man dessutom betala tullavgifter eftersom det sker inom EU.
Tänk också på att du kan tvingas betala tull avgift på varor beställda från land utanför EU.
http://www.pantang.com/forum/index.php?showtopic=1140

http://www.ebay.se/helpIndex?page=helpPQI53

Raven
2006-03-19, 02:54
okej gjorde de ultimata ;) skrev in "tullverket" i webadressfönstret och lite snurrande så hitta ja detta dokument.

http://www.tullverket.se/NR/rdonlyres/BD30BB20-C473-41B8-94A3-A7EBA5330218/0/4_handla_pa_internet_2006.pdf
där står att handel inom eu är att betraktas som inrikeshandel MEN det finns undantag.

Raven
2006-03-19, 03:37
sen kan man ju också se på alla som beställt co2 grejer från tyskland och mej veterligen aldrig fått påbackning.

Kharn
2006-03-19, 07:37
hej

Inom EU så är allt tull o moms fritt men om det går att hitta Diffusrarna inom EU har jag däremot ingen anning om.

Jämfört med Pappillon Ceramic reaktorn ( vilken jag alldrig testat ) så har point 4 diffussrarna en avsevärt större keramisk häll där CO2 pressas ut,,
Dom håller en mycket hög kvalitet vilket Tom Barr åtskiliga gg har nämnt.
Hadde det varit jag,, hadde jag inte tvekat.

Det stora problemet med dom är att dom kräver ett högre tryck ( än vanliga reaktorer ) för att producera microbubblorna.

Jag har laggt upp en bild på min Zoon på Diffusrarna.

Hittar man dom inte nom EU så är Aquatic Eco-Systems mycket bra att handla med..

MVH Jimmy

Raven
2006-03-19, 15:51
Inom EU så är allt tull o moms fritt men om det går att hitta Diffusrarna inom EU har jag däremot ingen anning om.

det man ska tänka på är att om man nu bestället diffusorn från en butik i tyskland som i sin tur måste beställa den från usa så kan man likförbannat åka på avgifter TROTS att man beställt inom eu.

sen finns det även diverse undantag som står i pdf dokumentet jag länkade till tidigare.

Leonard
2006-03-19, 15:55
Ok, får leta lite och se om jag hittar nån keramikreaktor inom EU då, jör av mej isf, kanske är nån annan dom är sugen på att beställa samtidigt då?

Men ni som haft den från www.aquaristc.net ett längre tag är den okej, blir det finare, lika stora eller större bubblor som med en DIY mist-reaktor av PET-flaska?

Redbullen
2006-03-19, 21:56
Jag har en sådan reaktor.
Det behövs inga 2bar för att den ska funka, jag har 1bar på mitt system och den funkar ändå, men är dock inte nöjd med bubblorna, dom blir allt för stora och sticker direkt till ytan även om jag försöker "skjuta" iväg dom med en pump.

Så den ligger i en liten kartong nu och blir nog där tills någon vill köpa en sådan

//Peter

janne dansk
2006-03-19, 22:02
Det behövs inga 2bar för att den ska funka, jag har 1bar på mitt system och den funkar ändå, men är dock inte nöjd med bubblorna, dom blir allt för stora och sticker direkt till ytan även om jag försöker "skjuta" iväg dom med en pump.

Så den ligger i en liten kartong nu och blir nog där tills någon vill köpa en sådan

//Peter
är dett en säljas annons
mvh janne

Kharn
2006-03-20, 04:59
//Peter

Om du menar papillon reaktorn så har jag ingen anning om vad det krävs för att få den att funka ( aldrig provat den ),,men jag kan lova att Point 4 diffusrarna inte går igång under 1,7 bars tryck.
Angående bubbelstorleken så är dom microskopiska och ser mer ut som en fin rök än bubblor.
mvh Jimmy

Redbullen
2006-03-20, 19:22
är dett en säljas annons
mvh janne

Ser det ut som det !................... men nej det är INTE en annons.

Redbullen
2006-03-20, 19:23
Om du menar papillon reaktorn så har jag ingen anning om vad det krävs för att få den att funka ( aldrig provat den ),,men jag kan lova att Point 4 diffusrarna inte går igång under 1,7 bars tryck.
Angående bubbelstorleken så är dom microskopiska och ser mer ut som en fin rök än bubblor.
mvh Jimmy

Den verkar vara bättre än Papillionen då :)
Nej det är PET som gäller för mej, funkat bäst hittils och jag har testat dom flesta lösningarna nu tycker jag :)

mvh Peter

Leonard
2006-03-20, 20:46
Ok, är nog smartast att köra med PET, men den tar ju lite plats och så är det ju lite coolt att ha en sån bra (inte Pappilion)

Redbullen
2006-03-20, 21:20
Ok, är nog smartast att köra med PET, men den tar ju lite plats och så är det ju lite coolt att ha en sån bra (inte Pappilion)

Jajo dom är smidiga så.
Det finns likadana också men dom är mycket dyrare men fungerar tillfredställande också
Hittade en sådan på en japansk sida en gång, men den kostade runt 1000:- så de passade inte min plånbok då hehe

//Peter