Visa fullständig version : vilka sten???
Intercepter
2006-03-11, 14:32
har nu lite lavasten med uppborrade grottor i och kolstenar men tycker att det ska vita sten när jag gör vi i mina kar sedan ,hålsten verkar vara tunga o svåra o fixa nån grottor med, o kalkstenar höjer väl ph drastigt, har typ 8 i ph nu så utan,
tänkte ha råda sand i sen med lite rötter och vita sten så det framhäver färgerna på fiskarna , vad har ni i era kar ? har mest tanganyikaciklider
Buckshot
2006-03-15, 13:41
har nu lite lavasten med uppborrade grottor i och kolstenar men tycker att det ska vita sten när jag gör vi i mina kar sedan ,hålsten verkar vara tunga o svåra o fixa nån grottor med, o kalkstenar höjer väl ph drastigt, har typ 8 i ph nu så utan,
tänkte ha råda sand i sen med lite rötter och vita sten så det framhäver färgerna på fiskarna , vad har ni i era kar ? har mest tanganyikaciklider
Kalksten höjer inte PH drastiskt, förresten har du tanganyika kan du ju ha 9 i PH utan vidare.
Kör på kalksten.[:-106]
Rainbowalker
2006-03-15, 15:30
Ja kör på hålsten. De har jag i mitt..en massa :) Snyggaste stenarna enligt min smak och fiskarna älskar alla små kryphål och grottor...
Skölj dock stenarna noga innan..skrubba och låt dom ligga och laka lite i ett badkar innan du stoppar i dom så slipper du de mesta kalket som kan lossna..
Funkat bra för mig iaf..
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.