Visa fullständig version : Frigolit bakgrund?
Legisten
2006-03-06, 02:10
Nu får nån här på forumet ta och förklara hur ni gör med era hemma gjorde frigolit bakgrunder.
Hur i all världens dar gör ni så att inte bakgrunden flyter upp,frigolit flyter juh hur bra som helst.Eller ska man göra något med frigoliten så den sjunker?
Silicona fast den på glaset både på botten glaset å på glaset som står mot ex,väggen.så kommer det sitta fast;)
1 tips om du har mycket malar i akvariet så ska du lacka bakgrunden så dom inte "tuggar" bort färgen..Det har hänt med min:(
Legisten
2006-03-06, 09:07
jag fick en ide' i skallen igår.
Tror ni att man skulle kunna göra en bakrun lite tunnar och med en/några grottor och ist för att sedan fästa den som bakrnd fästa den bottnen i karet med silicon och sedan häller man över ett tunnt lager mad grus
Skulle nog kunna funka..men kommer det inte lagras avfall i grottan då?
Det skulle väl bli svårt att göra rent i den?
Legisten
2006-03-06, 09:52
Jag har funderat på det också.
När man tillverkar grottan så döljer man en slang i frigoliten som går från grottan till ett filter.
Men det gäller ändå att göra grottan så den blir ganska stor så man kan komma åt att rengöra den ändå
Skulle kunna funka;)
Du kan ju göra en grotta som täcker hela glasets botten asså på glaset som är mot väggen..å sen dela av den typ på 2 så du får 2 stora grottor..o sen en stor ingång till varje.. + slangen till filtret som du sa;)
Legisten
2006-03-06, 10:36
jag tror jag ska ta och testa det.Men skulle nån kunna säga allt som behövs förutom silicon,slangen till filtret och självklart frigoliten
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.