handdator

Visa fullständig version : Ris o ros önskas...

Lena123
2006-02-22, 20:54
Nystartat 375 l.Önskar både ris o ros...:)
Bakgrunden ska bytas och nya lysrör o reflektorer inhandlas. Vill också köpa en svärdsplanta och sätta in.
Nåå...vad tycker ni....? [:o]

http://www.zoopet.com/medlemsbilder/data/500/medium/Akvarium_011.jpg

Större bild finns bland medlemsbilderna. är inte så haj på det här med kort o datorer. :D

PlatyYngel
2006-02-22, 20:56
Ris: Den vita pricken som är till vänster i akvariet förstörde lite

Ros: Grenen du har skulle jag ge mkt för att ha själv. Skitsnygg tillsammans med växterna på botten...

Lena123
2006-02-22, 20:59
Termometern ska bort. Satte den där för att kolla att dom visar lika.
Den största roten som fanns i stan, och den enda grenen.

andreassofus
2006-02-22, 21:01
tyckte de såg ganska bra ut. fast de va bra att du skulle byta ut bakgrunden för den va inte så fin, o sen lite högre växter skulle bli bra.
roten är fin.. ja har en sån ja oxå , fast ja har vänt på min o limmat fast den längst upp i karet så grenarna stixker ner.
de blir som ett litet rum med ett tak till mina fiskar :) alla mina tigerbarber sover uner den

Lena123
2006-02-22, 21:07
Funderade oxå på det där med att vända grenen "upp och ner" men verkade för besvärligt. :D

Växterna hoppas jag blir högre med tiden. Det har bara varit igång en vecka än...

Som bakgrund försöker jag få till en bra av svart sopsäck. (fattigmansalternativ...:D )

Nils Holmström
2006-02-22, 21:10
Jag hade nog kört på helsvart istället i så fall, man akn köpa svarta plancher i de flesta zoaffärer, brukar inte kosta många tior kronor metern..

andreassofus
2006-02-22, 21:12
Funderade oxå på det där med att vända grenen "upp och ner" men verkade för besvärligt. :D

Växterna hoppas jag blir högre med tiden. Det har bara varit igång en vecka än...

Som bakgrund försöker jag få till en bra av svart sopsäck. (fattigmansalternativ...:D )

har du siliconat roten på bottenglaset eller hur har du fått fast den?

Baggen
2006-02-22, 21:14
Som dom andra skriver , Stor ros till den underbart vackra grenen,
ris till bakgrunden , men som sagt du skulle ju göra någonting åt det
och det tycker jag ditt kar är värt. Försök också att bryta av det abrupta
slutet av sidorutorna.

good luck

/Baggen

Lena123
2006-02-22, 21:20
Grenen är siliconal på en plexiglasskiva under gruset.

Hur menar du med det abrupta slutet av sidorutorna? Vid grenen kommer förhoppningsvis Vallisnerian att växa upp. Vid vänster sida har jag väl fått till det bättre, eller....? [:o]