Visa fullständig version : Sopsäck
Försöker få till en bakgrund av svart sopsäck o "knölat" tidningspapper. Men blir inte bra hur jag än bär mej åt. :mad:
Nån som kan förklara hur jag ska göra.
Fått hem mitt 375 l i dag. Helt slut efter att fått det upp på 3:e våningen. Sköljt grus i en evighet o nu en besvärlig bakgrund.
Tacksam för svar från en sliten värmlänning. :D
andreassofus
2006-02-17, 17:41
alltid lika trevligt med värmlänningar :)
måste du knöckla ihop säcken?? kan du inte bara ha den helt slät? eller måla glaset svart?
mvh Andreas
Läste nån gammal tråd om nån som knölat ihop papper o fått lite 3D effekt. Låt enkelt....men inte heller.[:(!]
aldrig hört talas om men om man får det att funka så kommer det nog bli snyggt.
tanken käns bra =)
Jag har sopsäckar till två av mina akvarium o det vart rätt bra tycker jag har använt beg som jag har haft kläder i :)
andreassofus
2006-02-17, 18:31
jo då det har tagits upp många gånger här på zoopet, men ja vet inte hur det blir med både tidningspapper och sopsäck, vet folk som har gjort det med enbart sopsäck men ja har inte sett något resultat.
Satte upp den fula växtaffischen som följde med så länge. Får försöka nån annan dag, när orken är bättre.
Den som gjorde bakgrunden hade även spraymålat den med granitfärg sen. Låt billigt o bra tyckte jag. :)
Här är ett exempel på utan och med säck, Jag gillar säckarna som är billigare (prassligare) mer än dom jag har använt nu men det är marginelt
Läste nån gammal tråd om nån som knölat ihop papper o fått lite 3D effekt. Låt enkelt....men inte heller.[:(!]
Enkelt: Ja... Snyggt: Njae, inte särskilt...
Klart snyggare än växtaffischen! :) Får göra ett nytt försök o kanske spraymåla med stenfärg.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.