Visa fullständig version : Hur många guppyyngel och hur länge?
madaluha
2006-02-12, 20:35
Hur många guppyyngel kan jag ha i samma "yngelkasse" och hur länge måste de vara kvar där för att inte riskeras att bli uppätna? Jag har guppy och praktbotior (små praktbotior 3-4 cm långa) i akvariet.
Skulle bli väldigt glad om någon kan hjälpa mig med det :)
Runt 50 om dom ska få ett yngel-akvarie, Om dom ska bo där så MAX En kull..Hur länge dom måste bo där bästemer du men du kan släppa ut dom när dom är större änn den största fiskens munn :) Praktbotior är nyfikna fiskar så ja blir inte förvånad om dom tittar förbi där lite då å då.. :D Lycka till
madaluha
2006-02-12, 22:26
Hur länge dom måste bo där bästemer du men du kan släppa ut dom när dom är större änn den största fiskens munn :)
På vilken ledd då? Fick ett yngel för en vecka sedan och det ynlet är väl större än munnen på största fisken på längden men inte på bredden...
Hmm.. Svårt och förklara men du ser det själv. Ja brukar kunna släppa ut dom efter en vecka..
madaluha
2006-02-14, 06:42
Hmm.. Svårt och förklara men du ser det själv. Ja brukar kunna släppa ut dom efter en vecka..
Då ska jag prova att släppa ut ynglet som kom i första kullen (var bara ett kvar i karet på morgonen :-( ) Hoppas det klarar sig eftersom det är vårt allra första yngel. I den andra kullen blev det 6 yngel (plus en som var död) så det var ju ganska bra eftersom det inte blev så trångt i yngelkassen :-)
Tack för hjälpen!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.