Visa fullständig version : Disigt vatten
Hej där ute...[:-44]
jag har ett nystartat akvarium 63L har haft det igång nu i 2 veckor. Vattnet är lite disigt...och det är någon vit hinna på en rot. Är det vanligt att det kan bli så med ett nystartat kar? Jag har ett annat på 240L det blev aldrig så.
Är det farligt och hur gör jag för att få det klart och fint? ska jag göra ofta vattenbyten?
Tacksam för att ni finns därute och ger mig tips.
Kram Nina
Vad har du i akvariet förutom vatten och en rot? Grus? Djur? Växter? Filter? Ljus?
Har du bytt vatten någon gång?
Vad har du i akvariet förutom vatten och en rot? Grus? Djur? Växter? Filter? Ljus?
Har du bytt vatten någon gång?
Jag har rådasand, 2 rötter, 2 grottor, växter. Fiskar har jag....3 st kakaduaciklider, 1 st hypancistrur och 3 amanoräkor. Jag bytte ca 1/3 av vattnet i går.
Jag är jätte tacksam om du svarar
Jag är nybörjare. Har du salt i vattnet? Jag fick lite vitt vatten i början i mitt 54-liters och hällde i en matsked salt som jag först löste i ett glas vatten. Det hjälpte. Plus att jag rengjorde eller bytte fiberfiltret.
Kanske skulle lite snäckor hjälpa också? Men jag vet inte om räkorna käkar upp dom.
Jag är nybörjare. Har du salt i vattnet? Jag fick lite vitt vatten i början i mitt 54-liters och hällde i en matsked salt som jag först löste i ett glas vatten. Det hjälpte. Plus att jag rengjorde eller bytte fiberfiltret.
Kanske skulle lite snäckor hjälpa också? Men jag vet inte om räkorna käkar upp dom.
Är det vanligt salt?? eller något jag ska köpa hem?
Vissa säger att man ska ha salt utan jod. Jag tror inte att det spelar så stor roll. Vanligt matsalt. Ta inte för mycket. Då dör allt.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.