handdator

Visa fullständig version : Äntligen är mitt första akvarium beställt..

Anjodar
2006-02-02, 20:08
..larvigt att skriva det här, men e bara så glad. Har ju läst i det här forumet var och varannan dag och blir snart äntligen en av er på riktigt :). Tack till Heeke för tipsen om filter och doppvärmare. Valde just dom du rekommenderade. Hoppas nu filtret är tyst nog för "gubben" som är lite väl lättväckt.

madaluha
2006-02-02, 21:08
Det är hur kul som helst just den där pirrande förväntningen att starta ett nytt akvarium. Lycka till. Började själv i julas och är än så länge helnöjd med mitt val av ny hobby.
Fick föresten vårt alldeles första yngel i förrgår. Ett ensamt litet guppyyngel låg och skvalpade vid ytan i vårt stora akvarium. Antar att det inte var ensamt förut men syskonen hade redan hunnit bli uppätna men det ynglet lever och frodas nu i en liten yngelbur :)

figo
2006-02-02, 21:39
..larvigt att skriva det här, men e bara så glad. Har ju läst i det här forumet var och varannan dag och blir snart äntligen en av er på riktigt :). Tack till Heeke för tipsen om filter och doppvärmare. Valde just dom du rekommenderade. Hoppas nu filtret är tyst nog för "gubben" som är lite väl lättväckt.

Vilken storlek?

mayday
2006-02-02, 23:06
Grattis
Snart är du lika "körd" som resten av oss

akvarist är snarare ett syndrom än hobby :P

Anjodar
2006-02-03, 07:10
Vilken storlek?
Ett 129 liters hörnakvarium.

Kramfors
2006-02-03, 08:18
Vi har sammanställt några tips på vår klubbsida, kanske hittar du något för dig.
http://www.kramforskoi.com/akvarierod.htm

Anjodar
2006-02-03, 14:30
Vi har sammanställt några tips på vår klubbsida, kanske hittar du något för dig.
http://www.kramforskoi.com/akvarierod.htm
Suverän info. Kändes skönt att jag hade mycket av informationen redan (har som sagt "hängt" här i forumet ett tag :) . Hittade dock en del matnyttigt på eran sida. Tackar och bockar!!

Rainbowalker
2006-02-03, 15:02
Lycka till med akvariet! Visa gärna lite bilder när du är klar.
Detta forum räddade mig när jag skaffade mitt! Finns mycket kompetenta akvarister här..som tur är! :)