Visa fullständig version : palettciklider
marianne.kahkonen
2006-01-18, 19:14
Tjena!
Jag undrar om palettciklider måste vara i par? Eller kan man ha en hane och två honor?
Just nu har jag en hane och en hona och undrar om jag kan skaffa en hona till, eller måste jag köpa både en hona och en hane.
Funderingar från en nybörjare.
Nä det går nog inte så bra för när hanen o en av honorna leker kommer den andra honan o få massor av stryk,skaffar du två par så kan en av hanarna må rätt dåligt har testat.
Jag vill påstå att det har att göra med hur stort akvarium du har till dom. Paletter har inte så stora revir och har du tillräckligt stort akvarium med mycket inredning så de kan ha varsin ände av karet och inte ser varandra så kan det funka. Men varför ska du ha två par likadana?
Ja jag hade ett 400 till mina två par men en av hanarna och honorna fick stryk hela tiden så hanen dog o honan han jag rädda genom att flytta henne.
macke_fisk
2006-01-18, 20:42
hejsan
jag tycker att du ska ha ett par palett ciklider bara. för när de väl fått ett revir så tycker jag att de blir agressiva som fasen.:( men det är kanske jag som har haft otur med att få agressiva ciklider.[V]
MVh Macke_fisk:D
marianne.kahkonen
2006-01-19, 20:16
Tack för alla råd. Jag håller mig till det par palettciklider som jag har. Jag har ett akvarium på 112 l. Jag har även golden spec, 1 hane och 3 honor och det funkar bra. Det finns växter och grottor så att de kan gömma sig.
Tack så mycket! Marianne
det skulle funka med 1 par där
men om du inte hade haft några andra fiskar skulle du kunna ha 2 hanar och 3 honor du kan också ha 1 hane med 2 honor :cool:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.