handdator

Visa fullständig version : simesisk algätare leker?

miiaoo
2006-01-17, 13:53
jag misstänker att mina 2 siamesiska algätare har lekt eller ska leka... Den ena börjar bli misstänkt tjock och så har vi sett att dom har cirklat i tighta cirklar runt varann och putsat på varandras ryggar...(!) Om det inte var lek så vet inte jag... det skumma var att under tiden dom simmade i cirklar så "tappade" dom färgen... det är efter det som den ena har blivit tjock...

Men eftersom det står "lekbeteende okänt2 i artbeskrivningen så vet jag inte...:p

Är det någon annan som har vart med om liknade eller som kanske vet nåt ändå?
Är de levandefödande eller lägger dom rom??

Tack på förhand...

join4t
2006-01-17, 15:19
Både silverhajar och siamesiska algätare som jag har/har haft har det beteendet. Jag tror det är nån form av ranguppgörelse eller bus.

Du kan ju hoppas på att jag har fel, det vore ju jättehäftigt =)

sacha
2006-01-17, 15:27
jag misstänker att mina 2 siamesiska algätare har lekt eller ska leka... Den ena börjar bli misstänkt tjock och så har vi sett att dom har cirklat i tighta cirklar runt varann och putsat på varandras ryggar...(!) Om det inte var lek så vet inte jag... det skumma var att under tiden dom simmade i cirklar så "tappade" dom färgen... det är efter det som den ena har blivit tjock...

Men eftersom det står "lekbeteende okänt2 i artbeskrivningen så vet jag inte...:p

Är det någon annan som har vart med om liknade eller som kanske vet nåt ändå?
Är de levandefödande eller lägger dom rom??

Tack på förhand...

Oroa dej inte... :p kan nog med ganska så stor säkerhet seja att dom inte leker.. Hormon injektioner är väl de enda sätt att få fram yngel på dom..