Visa fullständig version : Kompisar till rostciklider?
Jag har "lite plötsligt" blivit ägare till ett par Rostciklider...Nu undrar jag: Enligt artbeskrivningen kräver de 100 liter, här ska de få 152l. Kan jag ha några fler fiskar tillsammans med dem då? Helst Malawiciklider förstås, men annars kanske det finns någon annan fisk som skulle passa?
Jag har sökt på forumet, men hittar inga tillfredsställande svar, så nu hoppas jag på hjälp från er! :)
Förresten undrar jag om jag borde ha någon mal "eller så" i det karet också?
Om det bara är ett par rostciklider så skulle du kanske köpa till dig lite fler så att du får dig ett fint stim. Den dominanta hannen blir vacker roströd så jag kan rekommendera denna sort.
Ok, hur inreder jag bäst till dem? Mycket sten förstår jag, men vilken slags sten är lämpligast? Jag vill ju att de ska få det så bra som möjligt, när de nu hamnat hos mig...!
"Golden" är ett alternativ att ha tillsammans med rostciklider.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=89
"Golden" är ett alternativ att ha tillsammans med rostciklider.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=89
Oj, den var ju jättefin! :)
Oj, den var ju jättefin! :)
Ja den är vacker och ganska lätt att ha och göra med.
Svar på din fråga angående vilken sten.
Jag skulle kört med Kalk och lava sten:D
Svar på din fråga angående vilken sten.
Jag skulle kört med Kalk och lava sten:D
Ja lavasten har jag sett att "alla" har i sina Malwi-kar och det är ju jättesnyggt också! Sen vet jag att de vill ha högre ph, så jag tänkte blanda krossade snäckskal i gruset (engelsk sjösten 2-3mm) är det en smart tanke?
Ja vet inte..Men annars kan du lägga i kalk stenar i karet,,eller krossa kalkstenar å blanda i gruset.;)
Ja vet inte..Men annars kan du lägga i kalk stenar i karet,,eller krossa kalkstenar å blanda i gruset.;)
Ja det fattar jag förstås, men snäckskal har jag redan....:rolleyes: Annars hade jag gjort så.
Simmar de förresten bara i nedre delen av akvariet, eller håller de till i alla skikt?
Buckshot
2006-01-05, 18:07
Ha bara en sorts sten i karet så blir det snyggare.
Vore jag dig hade jag kört med kalksten.
Synd att du inte bor i närheten för jag har ca 150kg som ligger och skräpar.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.