Visa fullständig version : 60 liters tunna
bobbyfuller
2005-12-23, 10:03
Det kommer en dag då jag måste måla om rummet där akvariumet står. Kan man och hur länge klarar sig fiskarna i ett plastkärl på 60 liter om jag får fast doppvärmaren på något sätt och en lampa?
/bobbyfuller
Om karet är i form av en "glaslåda" eller en plasttunna struntar fiskarna i.
Det blir ju lite trångt ett tag, men 1v är ju inga problem (om du inte har fiskar som gärna fightas) bara att köra filter osv som vanligt.
måste du flytta akvariet ?
finns bra fin vattenbaserad färg numer utan skadliga ångor.
Sharkbait
2005-12-23, 15:07
Han kanske vill måla bakom karet så att det inte blir en stor vit yta i ett blått rum när han flyttar karet i framtiden. . .?
Mvh
bobbyfuller
2005-12-23, 15:08
det har jag oxå men mellan akvariet och väggen är det typ ett mellanrum
på 3 cm lite svårt att komma åt
/bobbyfuller
Han kanske vill måla bakom karet så att det inte blir en stor vit yta i ett blått rum när han flyttar karet i framtiden. . .?
om du läser mitt inlägg en gång till ser du att jag frågade honom om karet måste flyttas.
det har förekommit ett flertal trådar där akvarier blivit flyttade på grund av att oljebaserade färger ska användas vilket inte behövs om färgen är vattenbaserad.
Sharkbait
2005-12-23, 15:17
om du läser mitt inlägg en gång till ser du att jag frågade honom om karet måste flyttas.
det har förekommit ett flertal trådar där akvarier blivit flyttade på grund av att oljebaserade färger ska användas vilket inte behövs om färgen är vattenbaserad.
Det jag skrev vara bara en tanke..
Tänkte mest att han kanske vill ha alla väggar målade därav att flytta karet..
Mvh
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.