Visa fullständig version : Hjälp! Min vackra blå kampfisk mår dåligt!
Min fina blå kampfisk med tidigare långa vackra slöjor mår inte bra. Slöjorna har blivit som hopklistrade och tunna. Han ser riktigt risig ut. Vad kan det bero på? Mitt akvarium är på 60 l . Jag byter vatten varannan vecka ca 2/3. Jag har mycket växter även en ametistgrottaoch en trädrot. Har 3 guppies och fem plati.Jag har haft akvariet sedan i mars och tidigare haft massor av yngel men sista tiden så har både plati och guppies dött medan en del fiskar verkar hur pigga som helst. Temperaturen är mellan 28 och 29 grader. Jag sätter lite havssalt i vattnet när jag byter. Finns det någon kunnig person som kan hjälpa mig. Tacksam för svar. Irene
Han kanske har fått stryk av nån annan fisk ? ...
anna7607
2005-12-07, 21:09
så hade min granne i sitt akvarium, massor med fiskar bara dog, efter mycke om och men hitta hon anledningen, en annan fisk som helt enkelt jaga och stressa ihjäl dom andra.
Tack för era svar. Jag har bara snälla fiska 3 guppypar och tre platypar, jag har aldrig sett någon av dem intressera sig för kampfisken däremot har han på sista tiden jagat efter någon platy. Jag har idag kollat vattenkvaliten och den var bra. Jag har fått rådet att byta varje vecka . Men jag har svårt att tror att det beror på vattnet. Irene
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.